Cílem průzkumu společnosti Sprinx Systems, dodavatele CRM, bylo zjistit, jak silně se odráží riziko další krize v pohledu na byznys v roce 2012 a jak těmto hrozbám chtějí firmy čelit.
Průzkumu se účastnila stovka firem, které byly vybrány tak, aby zastupovaly více oborů, na něž případná krize dopadá s různou intenzitou. Obecně se jednalo o malé a středně velké firmy, 80 % z nich tvoří podniky do 100 zaměstnanců.
V anketě 39 % respondentů uvedlo, že očekává, že budou v příštím roce stagnovat nebo ztrácet zákazníky. Naopak 61 % dotázaných vidí budoucnost optimisticky a hlásí, že očekávají více zákazníků.
Pro udržení zákazníků sází 56 % respondentů na inovace ve své nabídce. Více než třetina dotázaných firem (37 %) se domnívá, že pro udržení zákazníků je klíčové s nimi komunikovat a naslouchat jejich potřebám. Pouze 7 % hodlá řešit udržení zákazníků snížením cen.
Obchodem ke zvýšení produktivity
Zvyšovat produktivitu se chystá 67 % posilováním obchodních aktivit, 4 % uvažují o propouštění a více než pětina respondentů (22 %) bude hledat způsoby, jak uspořit.
Nadpoloviční většina dotázaných firem (57 %) považuje jejich vztah se zákazníkem za partnerství, 30 % má obavy, že o zákazníky přijde, a proto přistoupí na většinu jejich požadavků. Jako tvrdý obchodní boj chápe vztah se zákazníkem 13 % respondentů.
Polovina firem nevyužívá plný potenciál CRM
Co se týká využívání CRM systému v obchodě, 50 % dotázaných zákazníků Sprinx Systems odpovědělo, že jim CRM účinně pomáhá zjistit, na co se v obchodě zaměřit nebo kde se naopak snaží zbytečně.
Na druhou stranu polovina firem odpověděla, že CRM používají v omezeném rozsahu a neumí využít plně vše, co nabízí.
Zdroj: Sprinx Systems, ChannelWorld