Sprinx: růst nebo stagnace v roce 2012? 60:40

8. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © spiral - Fotolia.com
Podle průzkumu společnosti Sprinx systems mezi svými zákazníky očekávají české firmy navzdory globálním ekonomickým nejistotám v příštím roce růst počtu zákazníků. Jak se na to připravují?

Sprinx: České firmy budou čelit výzvám roku 2012 posílením obchodních aktivit Cílem průzkumu společnosti Sprinx Systems, dodavatele CRM, bylo zjistit, jak silně se odráží riziko další krize v pohledu na byznys v roce 2012 a jak těmto hrozbám chtějí firmy čelit.

Průzkumu se účastnila stovka firem, které byly vybrány tak, aby zastupovaly více oborů, na něž případná krize dopadá s různou intenzitou. Obecně se jednalo o malé a středně velké firmy, 80 % z nich tvoří podniky do 100 zaměstnanců.

V anketě 39 % respondentů uvedlo, že očekává, že budou v příštím roce stagnovat nebo ztrácet zákazníky. Naopak 61 % dotázaných vidí budoucnost optimisticky a hlásí, že očekávají více zákazníků.

Pro udržení zákazníků sází 56 % respondentů na inovace ve své nabídce. Více než třetina dotázaných firem (37 %) se domnívá, že pro udržení zákazníků je klíčové s nimi komunikovat a naslouchat jejich potřebám. Pouze 7 % hodlá řešit udržení zákazníků snížením cen.

Obchodem ke zvýšení produktivity

Zvyšovat produktivitu se chystá 67 % posilováním obchodních aktivit, 4 % uvažují o propouštění a více než pětina respondentů (22 %) bude hledat způsoby, jak uspořit.

Nadpoloviční většina dotázaných firem (57 %) považuje jejich vztah se zákazníkem za partnerství, 30 % má obavy, že o zákazníky přijde, a proto přistoupí na většinu jejich požadavků. Jako tvrdý obchodní boj chápe vztah se zákazníkem 13 % respondentů.

bitcoin školení listopad 24

Polovina firem nevyužívá plný potenciál CRM

Co se týká využívání CRM systému v obchodě, 50 % dotázaných zákazníků Sprinx Systems odpovědělo, že jim CRM účinně pomáhá zjistit, na co se v obchodě zaměřit nebo kde se naopak snaží zbytečně.

Na druhou stranu polovina firem odpověděla, že CRM používají v omezeném rozsahu a neumí využít plně vše, co nabízí.

Zdroj: Sprinx Systems, ChannelWorld

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě