Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) změnilo své předchozí rozhodnutí a oznámilo, že vítězem tendru na měření návštěvnosti internetu v České republice je společnost Gemius ve spolupráci s agenturou Mediaresearch.
Důvodem změny rozhodnutí bylo zpoždění v implementaci měření od původně vybraného realizátora, společnosti comScore, a nesplnění požadavků SPIR v očekávaném termínu.
Výběrové řízení na oficiální měření internetu pro český trh SPIR vyhlásil v roce 2010 a zúčastnili se ho čtyři uchazeči: Gemius ve spolupráci s agenturou Mediaresearch (doposud dodávali statistiky), comScore, Data Collect a TNS Aisa. Původně se SPIR rozhodl pro spolupráci se společností comScore, po několika měsících jednání změnil toto rozhodnutí.
Společnosti Gemius a Mediaresearch tak navážou na svou předchozí spolupráci se SPIR. Nová etapa měření začne v lednu 2012 a bude probíhat po dobu tří let.
Měření doplní mobilní zařízení a streamovaný obsah
Měření návštěvnosti internetu v ČR bude sestávat z několika částí: měření návštěvnosti webových stránek, návštěvnosti internetu z mobilních zařízení, měření streamovaného obsahu a aplikací.
Další fáze projektu NetMonitor nabídne různé inovace včetně nové verze analytického nástoje. Nejdůležitější inovací bude zavedení nové metodologie výpočtu dat, která umožní rychlejší dodání měsíčních výsledků návštěvnosti internetu spolu se sociodemografickou strukturou internetové populace. Česká republika, spolu se Slovenskem, budou prvními trhy, kde se zavede tato nová metodologie.
Zdroj: Gemius