Z aktuálních výsledků projektu NetMonitor a AdMonitoring, které připravuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), vyplynulo, že internetová populace ČR starší deseti let dosáhla v říjnu 7,8 milionu osob.
Celkem 5,9 milionu uživatelů se k internetu připojilo z mobilního zařízení (telefonu nebo tabletu), přičemž výhradně na mobilních zařízeních surfuje 922 tisíc osob.
„Podzimní sezónní růst návštěvnosti v kombinaci s druhou vlnou pandemie stojí za zvýšením návštěvnosti zejména zpravodajských online médií a také webů zaměřených na zdraví,“ komentuje výsledky Jana Břeská, výkonná ředitelka SPIRu.
„Volnější vládní opatření proti šíření koronaviru ve srovnání s jarními měsíci jsou pravděpodobně důvodem toho, že návštěvnost zatím nedosáhla březnových čísel,“ upřesňuje.
Graf 1 – Top 10 provozovatelů podle počtu návštěvníků
Zdroj: SPIR
Rostly i výdaje na reklamu
V projektu NetMonitor bylo v říjnu zapojeno 460 měřených serverů, na kterých uživatelé z ČR a zahraničí zhlédli 8,3 miliardy stránek. Zářijové výsledky projektu AdMonitoring ukazují meziroční růst jak v direct, tak i v programatické displej reklamě.
Objem direct reklamy byl v září 664 milionů Kč (meziroční nárůst o 15 %) a objem programatické displej reklamy byl 653 milionů Kč (nárůst o 5 %), dohromady v displej reklamě to bylo 1,31 miliardy Kč v ceníkových cenách, což bylo o 10 % více než před rokem.
Graf 2 – Meziroční srovnání vývoje výdajů do display reklamy
Zdroj: SPIR