Druhá vlna doplňkového výzkumu projektu NetMonitor, který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) zrealizovala agentura Mediaresearch ukazuje, že internet je vnímán jako nejvhodnější médium pro zpravodajství a získání informací v oblasti nabídky zboží a služeb. Internetového průzkumu se zúčastnilo 2 500 respondentů starších 15 let.
Denodenně internet používá 85 % české internetové populace. Ve stejné frekvenci užití následuje televize (62%) a rádio (52%). Z hlediska zdroje informací o produktech a službách je internet považován jednoznačně za nejvhodnější médium (96%). Více než dvě třetiny respondentů považují za velmi dobrý zdroj těchto informací i noviny a časopisy. Naopak podíl televize se pohybuje na hranici 56%.
Zdroj: SPIR
On-line nákupy vede elektronika
Většina ze všech respondentů by internet jako zdroj informací využila při nákupu zboží a služeb spojených se vzděláním, volným časem a hobby a cestováním. Největší podíl internetových uživatelů je ochotný nakupovat online produkty a služby z kategorií elektro, spotřební elektronika (60%), cestování (45%) a vybavení kanceláří a domácností (43%).
Zdroj: SPIR
Co uživatelé nejvíce hledají?
Stejně jako v případě minulé vlny výzkumu čeští internetoví uživatelé nejčastěji vyhledávají informace o videoklipech, sportu a cestování. Zhruba tři ze čtyř internetových uživatelů využívají internet několikrát za měsíc také k nákupu zboží a služeb či poslechu internetových rádií. Nejvyhledávanější témata českých internetových uživatelů na denní bázi jsou: kariéra, studium, online hry, erotika a auto-moto.
Zdroj: SPIR
Zpravodajství a zábava
Tištěné noviny a časopisy čte pravidelně každý den jen každý pátý uživatel internetu. Z médií na internetu je nejčastěji denně navštěvované online zpravodajství a magazíny (51%), následuje online poslech rádia (12%) a online sledování TV (9%).
Zdroj: SPIR
V oblasti zábavy dominuje internet spolu s televizí. Jako velmi vhodný zdroj zábavy považuje internet 60% respondentů, následuje televize (54%), rádio (35%) a noviny a časopisy (20%).
Zdroj: SPIR