Sophos Partner Roadshow přivezla 3. 9. 2015 do pražského hotelu Marriott aktuální informace o společnosti a jejich dalších plánech. Partneři se na akci měli možnost seznámit s celým lokálním týmem včetně nového channel account executive pro ČR a SR Patricka Müllera.
Úvodního slova se ujal Karl-Heinz Warum, viceprezident regionu CEEMEA. Na příkladech hokeje a fotbalu nejprve ukázal, k jakému dochází zrychlení, což měla být parabola k rychlosti změn v byznysu – trh se velmi rychle vyvíjí a je potřeba tomu přizpůsobovat strategii i produkty.
Na produktové změny navázal citací Edisona, který řekl, že když děláte stále stejnou věc, nemůžete očekávat jiné výsledky.
Zopakoval také nutnost stát se z resellera důvěryhodným poradcem (trusted advisor), čehož mohou partneři dosahovat jen skrze zkušenost, které zákazníci nemají.
Thomas Thoelke, sales director NEEMEA, následně shrnul růst trhu IT bezpečnosti (o 7 % na 35 miliard dolarů) a vysvětlil, co za růstem stojí. V České republice trh bezpečnostního hardwaru dosahuje 48,72 mil. dolarů, trh bezpečnostního softwaru pak 83,02 mil. dolarů a analytici odhadují pro další roky růst.
Výdaje podporuje rozšiřující se rozsah útoků (stále více zařízení), jejich zvyšující se sofistikovanost, mizící perimetr, ale současně rostoucí povědomí o riziku díky medializaci bezpečnostních průniků do známých nadnárodních firem.
Přitom podle průzkumu IDC pro Sophos v německy mluvících zemích pouze 46 % dotázaných firem chrání své pracovní stanice a 48 % firem chrání svá data v cloudu, dodal Thoelke.
Středně velké firmy (100 až 499 zaměstnanců) podle Sophosu čelí stejným hrozbám jako velké podniky. Nemají přitom adekvátní zdroje/lidi, kteří by se řešením zabezpečení IT zabývali. Proto Sophos své řešení přizpůsobuje i potřebám midmarket a SMB firem.
Celkem Sophos ve fiskálním roce 2015 dosáhl 18% tržeb na 476 milionů dolarů, z toho v sítích rostl o 26 % na 223,7 milionu a ochraně koncových uživatelů o 12 % na 224,1 milionu. Byznys koncových uživatelů tak roste dvakrát rychleji než trh a byznys v síťové bezpečnosti roste třikrát rychleji než trh. Thoelke zdůraznil, že těchto výsledků společnost dosáhla výhradně za pomoci svých partnerů a distributorů.
Klaus Demuth, sales manager EE, shrnul rozmístění zdrojů Sophosu po světě v regionu střední a východní Evropy a blíže upřesnil obchodní model. Díky předplatnému, které je placené předem a tvoří většinu příjmů, Sophos disponuje dostatečnou hotovostí. Příjmy z řešení na ochranu koncových bodů a na ochranu sítí jsou navíc poměrně vyrovnané.
V poslední dopolední prezentaci představil Sascha Pfeiffer projekty Galileo (kombinace next-generation řešení pro síťovou bezpečnost, ochranu serverů a ochranu koncových uživatelů), Kepler (šifrování) a Kopernikus (firewall).
Projekt Kepler je kombinace anti-malwarová technologie se šifrováním souborů. Přístup aplikací k souborům je povolen (soubory jsou rozšifrovány) teprve tehdy, kdy anti-malware otestuje jejich důvěryhodnost. Šifrovací technologii SafeGuard Enterprise využije Sophos i ve svém řešení pro zabezpečení mobilních zařízení Mobile Control a Workspace.
Projekt Copernicus integruje UTM Sophos a Cyberoam. Má k dispozici Sophos Red pro distribuované sítě, zabezpečení Wi-Fi a přístupových bodů a ochranu webu, koncových a mobilních bodů.
Ohledně dalšího výhledu Sascha Pfeiffer ukázal STAC – Sophos Threat Analytics Center – platformu, která má partnerům poskytnout přehled o bezpečnostních incidentech v síti zákazníka a pomoct mu je řešit. Poté seznámil účastníky s roadmapami pro jednotlivé produktové skupiny
Odpolední část Sophos Partner Roadshow byla více věnovaná více jednotlivým produktům. Účastníci se tak mohli dozvědět více o řešeních pro ochranu koncových bodů, UTM a jejich licencování.
Zdroj: ChannelWorld