Sophos Partner Roadshow 2015 ukázala potenciál trhu IT bezpečnosti

8. 9. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: ChannelWorld
Pražská zastávka Sophos Roadshow 2015 odhalila českým partnerům strategii a obchodní model společnosti a seznámila je s produktovým portfoliem a roadmapy na další roky.

Sophos Partner Roadshow přivezla 3. 9. 2015 do pražského hotelu Marriott aktuální informace o společnosti a jejich dalších plánech. Partneři se na akci měli možnost seznámit s celým lokálním týmem včetně nového channel account executive pro ČR a SR Patricka Müllera.

Carl Heinz Warum, viceprezident regionu CEEMEA, SophosÚvodního slova se ujal Karl-Heinz Warum, viceprezident regionu CEEMEA. Na příkladech hokeje a fotbalu nejprve ukázal, k jakému dochází zrychlení, což měla být parabola k rychlosti změn v byznysu – trh se velmi rychle vyvíjí a je potřeba tomu přizpůsobovat strategii i produkty.

Na produktové změny navázal citací Edisona, který řekl, že když děláte stále stejnou věc, nemůžete očekávat jiné výsledky.

Zopakoval také nutnost stát se z resellera důvěryhodným poradcem (trusted advisor), čehož mohou partneři dosahovat jen skrze zkušenost, které zákazníci nemají.

Thomas Thoelke, sales director NEEMEA, následně shrnul růst trhu IT bezpečnosti (o 7 % na 35 miliard dolarů) a vysvětlil, co za růstem stojí. V České republice trh bezpečnostního hardwaru dosahuje 48,72 mil. dolarů, trh bezpečnostního softwaru pak 83,02 mil. dolarů a analytici odhadují pro další roky růst.

Výdaje podporuje rozšiřující se rozsah útoků (stále více zařízení), jejich zvyšující se sofistikovanost, mizící perimetr, ale současně rostoucí povědomí o riziku díky medializaci bezpečnostních průniků do známých nadnárodních firem.

Přitom podle průzkumu IDC pro Sophos v německy mluvících zemích pouze 46 % dotázaných firem chrání své pracovní stanice a 48 % firem chrání svá data v cloudu, dodal Thoelke.

Thomas Thoelke, sales director NEEMEA, SophosStředně velké firmy (100 až 499 zaměstnanců) podle Sophosu čelí stejným hrozbám jako velké podniky. Nemají přitom adekvátní zdroje/lidi, kteří by se řešením zabezpečení IT zabývali. Proto Sophos své řešení přizpůsobuje i potřebám midmarket a SMB firem.

Celkem Sophos ve fiskálním roce 2015 dosáhl 18% tržeb na 476 milionů dolarů, z toho v sítích rostl o 26 % na 223,7 milionu a ochraně koncových uživatelů o 12 % na 224,1 milionu. Byznys koncových uživatelů tak roste dvakrát rychleji než trh a byznys v síťové bezpečnosti roste třikrát rychleji než trh. Thoelke zdůraznil, že těchto výsledků společnost dosáhla výhradně za pomoci svých partnerů a distributorů.

Klaus Demuth, sales manager EE, shrnul rozmístění zdrojů Sophosu po světě v regionu střední a východní Evropy a blíže upřesnil obchodní model. Díky předplatnému, které je placené předem a tvoří většinu příjmů, Sophos disponuje dostatečnou hotovostí. Příjmy z řešení na ochranu koncových bodů a na ochranu sítí jsou navíc poměrně vyrovnané.

Klaus Demuth, sales manager EE, Sophos, na Sophos Roadshow 2015V poslední dopolední prezentaci představil Sascha Pfeiffer projekty Galileo (kombinace next-generation řešení pro síťovou bezpečnost, ochranu serverů a ochranu koncových uživatelů), Kepler (šifrování) a Kopernikus (firewall).

Projekt Kepler je kombinace anti-malwarová technologie se šifrováním souborů. Přístup aplikací k souborům je povolen (soubory jsou rozšifrovány) teprve tehdy, kdy anti-malware otestuje jejich důvěryhodnost. Šifrovací technologii SafeGuard Enterprise využije Sophos i ve svém řešení pro zabezpečení mobilních zařízení Mobile Control a Workspace.

Projekt Copernicus integruje UTM Sophos a Cyberoam. Má k dispozici Sophos Red pro distribuované sítě, zabezpečení Wi-Fi a přístupových bodů a ochranu webu, koncových a mobilních bodů.

bitcoin školení listopad 24

Ohledně dalšího výhledu Sascha Pfeiffer ukázal STAC – Sophos Threat Analytics Center – platformu, která má partnerům poskytnout přehled o bezpečnostních incidentech v síti zákazníka a pomoct mu je řešit. Poté seznámil účastníky s roadmapami pro jednotlivé produktové skupiny

Odpolední část Sophos Partner Roadshow byla více věnovaná více jednotlivým produktům. Účastníci se tak mohli dozvědět více o řešeních pro ochranu koncových bodů, UTM a jejich licencování.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo