Na Sophos Partner Connections 2014 v Londýně uvítal účastníky Rob Maddalena bubenickým vystoupením a rychlokurzem Cockney. Když loňská konference byla o představení snadného zabezpečení, letos Sophos ukázal, jak jednoduché může být nasazení a správa zabezpečení komplexní infrastruktury.
Krátce poté co Mike Valentine, SVP, worldwide sales, zopakoval závazek Sophosu vůči obchodním partnerům a snahu jejich neustále podpory, nastoupil již na pódium CEO Kris Hagerman, který přišel partnerům říct, proč si myslí, že letošní rok bude vůbec nejlepší.
Každý kvartál i rok Sophos přesahuje plán. Roste rychleji než konkurenti v ochraně koncových bodů (Symantec a McAfee), dostal se na 3. příčku na trhu UTM a roste rychleji než 1. a 2. hráč, řekl Hagerman.
Tým Sophosu vzrostl ze 1 700 na 2 200 zaměstnanců a za loňský rok společnost udělala řadu inovací.
Priority pro finanční rok 2015
Ve fiskálním roce 2015 se chce Sophos stát převratným lídrem trhu (disruptive leader). Kris Hagerman tvrdí, že toho dosáhne kromě jiného zásadní změnou odvětví a postavením partnerů na první místo.
Tzv. disruptivní změny, které mění status quo odvětví, mají Sophosu pomoci získat vedení trhu. Převratné změny ilustroval na tom, jak využití vodního skútru se změnilo surfování a umožnilo chytat podstatně větší vlny než dříve.
Sophos se inspiroval společnostmi jako Virgin, Google, VMware, Facebook či SalesForce.com.
„Zkombinujeme uživatelskou přívětivost řešení Intuit s channel přístupem a inovacemi ve virtualizaci a cloudu od Citrixu a doplníme to jednoduchostí hardwaru a softwaru Apple,“ vysvětlil Hagerman.
Jasná vize má převálcovat konkurenci
Naši hlavní konkurenti nemají jednoznačnou a jednoduchou vizi, Sophos ano, řekl Hagerman a podložil to tím, že Symantec vyměnil „pět CEO“, McAfee už není McAfee, ale Intel Security a Dell propustil 5 000 zaměstnanců SonicWall.
Své tvrzení o vizi společnosti podpořil splněním cílů z loňského roku – přesunem řešení do cloudu, zdvojnásobením působnosti v síťové bezpečnosti a prioritním přístupem k partnerům.
„Sophos je jediný vendor v odvětví, který má vedoucí postavení v ochraně koncových bodů a UTM v magických kvadrantech Gartneru,“ pokračoval Hagerman.
Pro rok 2014 je hlavním cílem Sophosu zkombinování síťového zabezpečení s ochranou serverů, koncových bodů a zastřešení celkového zabezpečení jednotným managementem.
Svou vizi a strategii letos Sophos přetavuje do projektu Galileo: Integrace technologií, která umožní zabezpečení reagující na kontext útoku (context-aware).
Tyto změny společně s nabídkou kompletního portfolia, bezplatných nástrojů pro zlepšení povědomí o značce a zvýšení dosahu, jednoduchou uživatelskou zkušeností a designu a partnerským přístupem mají Sophosu pomoci se stát tržním lídrem.
Marketing: Příběh prodává
Marketingový ředitel Matt Fairbanks pokračoval ve vyprávění příběhu – Lidé dělají fotky všude, protože můžou mít fotoaparát s sebou, stejné je to s bezpečností – pokud je snadné ji nasadit a spravovat, bude se více používat.
Z pohledu příležitostí představil velikosti trhu a pozici firmy. Sophos drží 13 % trhu ochrany dat (celkem 650 mil. dolarů), 1 % trhu enterprise mobile managementu (celkem 800 mil. dolarů) a 12 % na trhu UTM (celkem 1,5 mld. Dolarů). Trh ochrany koncových bodů podle Fairbankse představuje 3,5 miliardy dolarů, z toho Sophos drží 9 %.
V rámci nového webu Fairbanks také ukázal landing page, na které naleznete všechna propagační videa, která můžete sdílet na svých vlastních webových stránkách www.sophos.com/en-us/products/videos.aspx.
Meziročně Sophos na svém webu registruje 25 % nárůst provozu a o 35 % více vyplněných žádostí o zaslání nabídky a nacenění řešení (přes partnery).
Společnost chystá také novou stránku podpory. Kromě nového designu, nabídne vylepšené vyhledávání nové funkce pro komunity (fórum, nápady). Demo je k dispozici na next.sophos.io/support/demo/, finální verze by měla být dostupná od léta. Nového vzhledu se zřejmě dočká také partnerský portál.
Fairbanks také oznámi, že na fiskální rok 2015 Sophos chystá globální kampaně na sítě, šifrování, ochranu koncových bodů a ochranu serverů.
Poté CMO představil nový prodejní/prezentační nástroj, kterým je beta verze aplikace pro tablety s iOS a brzy i pro Android (dostupná na apps.sophos.io) – obsahuje produktové informace, videa, referenční architektury a další.
K dispozici je také aplikace pro smartphone, tentokrát pro oba hlavní systémy (Android i iOS), která poskytne novinky pro partnery, prezentace a videa, data sheety, zdroje atd.
Sophos dále investoval do bezplatných nástrojů, kterými chce oslovovat nové zákazníky – včetně nového mobilního antiviru pro Android.
Pokračujte níže na další stranu reportáže.
Komplexní a snadné zabezpečení
Technologický ředitel Gerhard Eschelbeck svou přednášku zahájil tím, že bezpečnost musí být obsáhlá, snadná a efektivnější jako celý systém.
Sophos chce mít autonomní systém, který rozumí prostředí, ve kterém se nachází a dokáže na něj adekvátně reagovat.
Posledních 12 měsíců považuje Gerhard Eschelbeck za nejinovativnější. Nedávno uvedené UTM verze 9.2 má 150 nových funkcí. Jelikož Sophos používá platformu Intel, zákazníci nemusí kvůli updatu vyhodit svůj starý hardware, dodal CTO.
Nová jsou však i hardwarová zařízení řady SG, která mají být 4x rychlejší než předchozí verze. Tzv. Flexi architektura pak umožňuje snadnou modulární konfiguraci podle potřeb zákazníka (vyměnitelné porty, SSD, 4. generace procesorů Intel Core, šifrování AES-NI).
Novinky v síťovém zabezpečení i správě
S akvizicí Cyberoam vylepšuje Sophos zabezpečení sítě. Vyvíjí Network Security Software verze 10, kde využívá technologii Cyberoamu. Stejně jako u UTM nová verze 10 poběží na existujícím hardwaru Sophosu.
Pro zabezpečení virtualizovaných serverů Sophos loni uvedl antivirus vShield. Pro servery nabízí správu a updaty přes Sophos Cloud, zjednodušené uživatelské rozhraní a integraci se Sophos Antivirus (používá jeho ochranu, skenování před whitelistingem a další).
Eschelbeck také prezentoval vylepšení Enduser Protection SafeGuard 6.1, které nyní využívá nativního šifrování MacOS a Windows, umožňuje multiplatformní správu, zabezpečení přenosných zařízení, síťových dat, mobilních dat a cloudu. Nyní má být pozicovaný pro midmarket.
Technologický ředitel upozornil také na Sophos Cloud, který nyní umožňuje vzdálený management všech koncových zařízení.
Další generaci detekce hrozeb má představovat projekt Galileo, který má kompletně integrovat bezpečnostní produkty Sophos a umožní je spravovat ze Sophos Cloudu. Ochrana na koncových stanicích sdílí přes cloud informace (o kontextu jednotlivých událostí) se zabezpečením serverů a sítě a na základě nich může aktivně reagovat na možná ohrožení, vysvětlil Eschelbeck.
Součástí konference byla také řada obchodních a technických schůzek, kde zástupci Sophosu prezentovali konkurenční výhody svých řešení v přímém porovnání s řešeními dalších výrobců. Připravena byla také prodejní argumentace či školení obchodních dovedností. Hlavní prezentace pak v obou dnech zakončoval šéf vývoje James Lyne živou ukázkou hackování.
Zdroj: ChannelWorld