Na Sophos Partner Conference 2013 (reportáž zde) jsme se zúčastnili několika specializovaných přednášek a přinášíme vám hlavní sdělení, které společnost svým partnerům z regionu EMEA předala.
Pro tzv. MSP (managed services providery) Sophos připravil obchodní model, ve kterém zákazník platí za poskytování resp. zajištění bezpečnosti měsíční poplatky, a to pružně podle využití a rozsahu služeb. Partnerovi Sophos účtuje konkrétní měsíční poplatek a za poskytování podpory a školení a nestará se, kolik pak účtuje svému zákazníkovi.
V rámci programu můžete zákazníkovi nabídnout kompletní (nebo jen část) řešení pro fyzická i virtualizované prostředí, konkrétně UTM, ochranu koncových bodů a Sophos Mobile Control pro ochranu mobilních zařízení.
Pro správu má partner jednotnou konzoli bez dalších poplatků. Přes centralizovaný management lze automatizovaně přidávat/odebírat uživatele, spravovat poskytované funkce a po nastavení licencí je automaticky účtovat.
V zásadě máte tři možnosti: nasadit UTM u klienta a spravovat jej ze svého datového centra; nasadit UTM v cloudu Amazonu (AWS) a napojit na zákazníka nebo nasadit UTM u sebe a přes zařízení RED jej propojit se zákazníkem jako vzdálenou pobočkou.
Partner si musí „pouze“ zakoupit u distributora potřebný hardware, který u zákazníka nasadí a následně spravuje. Více informací o programu naleznete na partnerském portálu Sophosu. Společnost jej spouští 3. 6. 2013.
BYOD a mobilní bezpečnost
Harm van Koppen a Barbara Hudson ze společnosti Sophos poukázali na pokračující meziroční růst prodeje tabletů (78 %) a smartphonů za rok 2012 podle IDC. Do roku 2017 pak očekávají další boom mobilních zařízení.
S tím souvisejí i tři hlavní problémy BYOD, za které Sophos považuje diverzitu mobilních zařízení, nedostatek kontroly nad nimi a potřebu ochrany dat a zabezpečení.
Výrobce svým řešením umožní vybrat, které platformy/zařízení může organizace reálně podporovat, zajistit samostatné pravidla, přístupy a profily. Umožňuje nastavit přijatelné politiky (pravidla) použití, zamknout, částečně či úplně vymazat obsah zařízení a zablokovat k němu přístup.
Dále umožňuje šifrovat soubory posílané do Dropboxu, ty si pak uživatel přečte na speciální aplikaci v mobilu, která dokument rozšifruje.
Pro představu vývoje byznysu za fiskální rok 2012 Sophos přes partnery prodal 36 000 licencí Mobile Control, za fiskální rok 2013 již objem prodaných licencí činil 2,25 milionu. Zjednodušené „multi-device“ licencování Sophos Mobile Control vztahuje licenci na uživatele a nezáleží, kolik zařízení pak používá.
Bezpečnost řízená z cloudu
Sophos Cloud se nyní nachází v beta verzi, ze které vyjde do ostrého provozu v červenci pro americký a anglický trh. V září by pak měl být spuštěn v dalších zemích.
Jde o nástroj pro monitorování a správu zařízení přes cloudové rozhraní, které je z počátku hostované u Amazon Web Services. Měl by být co nejjednodušší ho prodávat i používat, Sophos jej dělá zcela modulární.
Nabídne tři nasazení: vše v cloudu; management v cloudu a tzv. black box bez síťové bezpečnosti u zákazníka; management v cloudu a black box a plná ochrana u zákazníka.
Sophos se svým cloudovým řešením cílí na nové zákazníky, malé firmy do 100 uživatelů a distribuované SMB s 100-1 000 uživateli.
Mezi klienty by měly být firmy, které nechtějí hardware on-site, požadují jednoduché a rychlé nasazení, automaticky updatované a spravované vzdálené/mobilní klienty, vyžadují „základní“ ochranu (antimalware a správu zařízení - zatím), ale nepotřebují další funkce jako klientský firewall apod.
„Cloud je způsob jak dodávat co nejjednodušeji a nejlíp bezpečnost, nebere partnerům možnost poskytovat služby jako dříve, jeho cílem je usnadnit partnerům práci a uvolnit jim ruce pro další aktivity,“ zakončil prezentaci v rámci Sophos Partner Conference Gerhard Eschlbeck, technický ředitel společnosti.
Zdroj: ChannelWorld