Sony bude více investovat do byznysu s konzolí PlayStation s cílem podpořit růst zisku. Údajně by společnost mohla i opustit segment smartphonů a televizorů.
Divize her a síťových služeb dostane více peněz, aby přilákala větší počet uživatelů PlayStation a PlayStation Network pro on-line hry. Společnost doposud prodala 18,5 milionu kusů PlayStation 4 z toho 4,1 milionu o Vánocích.
Sony taktéž plánuje vložit více prostředků do divize vyrábějící senzory pro fotoaparáty zařízení, jako je iPhone 6. Peníze půjdou na vývoj nových technologií a zvýšení výroby.
Strategie zaměřená na zisk
Jde o součást strategie, v rámci které Sony již prodalo divizi počítačů Vaio a stále méně se orientuje na hardware. Spolu s herní a imaging divizí vidí jako největší motory růstu filmy, hudbu a televizní produkci.
Sony ve středu oznámilo, že v rámci nové strategie chce do roku 2017 dosáhnout zisku 500 miliard jenů (4,2 miliardy dolarů).
Investovat bude do divizí, které mohou zvýšit ziskovost a naopak se chystý zbavit byznysu, který není tak profitabilní. V minulém fiskálu společnost vykázala ztrátu 128 miliard jenů.
Co půjde pryč?
Sony vyčlení také oblast audio a video do 100% vlastněné dceřiné firmy. Loni udělalo stejný krok s televizory. Oddělení firem jí má umožnit se zaměřit na zisk.
Další byznys bude od mateřské firmy oddělen, uvedlo Sony, ale neupřesnilo další detaily.
Nyní si Sony drží segment mobilní komunikace, který k 31. 3. 2014 vykázal ztrátu 215 miliard jenů a čeká jej propuštění 2 100 zaměstnanců.
Pro smartphony a TV, trhy, které Sony popisuje jako nestabilní a konkurenční, podle posledních zpráv CEO Kazuo Hirai nevylučuje „exit strategii“.
Obrazové senzory a PlayStation pomohly Sony snížit předpokládanou ztrátu z 230 na 170 miliard jenů.
Sony se chystá investovat také do hudební divize. Loni sice ukončilo vlastní streamovací službu, ale zahájilo spolupráci se Spotify s cílem nabídnout PlayStation Music.
Zdroj: IDG News Service