Boj o špičku smršťujícího se trhu herních konzolí mezi Sony a Microsoftem pokračuje a na koni je japonská společnost – alespoň to tvrdí ona samotná. Sony uvádí, že bylo v květnu 2015 bylo lídrem trhu, a to jak globálně, tak v USA, tedy na domácím hřišti svého konkurenta.
Microsoft se nechal slyšet, že prodej konzolí Xbox One byl v květnu o 81 % vyšší než ve stejném měsíci předchozího roku. Sony zase uvádí, že od jejich uvedení na trh prodalo 20 milionů konzolí PlayStation 4.
Podle analytiků z NPD Group se trh herních konzolí (spolu se softwarem a příslušenstvím) v květnu meziročně smrštil o 13 %. Prodej příslušenství vyrostl o 20 %, prodej konzolí nejnovějších generace stagnoval a prodej her pro ně vyrostl o 8 %. Nestačilo to však na vyvážení poklesu prodeje konzolí předchozí generace.
Zdroj :IDG News Service