Sony opět ohlašuje ztrátu a snižuje prodejní cíle

5. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Foto: © Tomislav - Fotolia.com
Sony snížilo prodejní targety pro klíčové produkty – konzole PlayStation a televizory. I tak se chce letos vrátit do zisku.

Sony opět ohlašuje ztrátu a snižuje prodejní cíleSpolečnost Sony snížila cíle pro prodej přenosných herních konzolí PlayStation Vita a PlayStation Portable o 17 %. Výrobce chce v letošním fiskálním roce končícím v březnu prodat 10 milionů konzolí.

I přes snížení je cíl vyšší než loňské prodeje přenosných konzolí, které činily 6,8 milionu kusů. Pro tradiční konzole PlayStation zůstává plán prodeje shodný, tedy 16 milionů kusů.

Sony vykázalo ve druhém fiskálním čtvrtletí končícím 30. 9. ztrátu ve výši 15,5 miliardy jenů (190 milionů dolarů), což je poloviční ztráta v porovnání se stejným kvartálem loňského roku. Tržby společnosti vzrostly meziročně o 2 %.

Pozitivního výsledku však společnost dosáhla jednorázovým příjmům z výplaty pojistky za povodně v Thajsku a z prodeje chemického byznysu.

Výrobce uvedl, že ačkoliv prodeje PlayStation Vita byly v posledních třech měsících vysoké, prodeje PlayStation Portable a PlayStation 3 oslábly, čímž snížily provozní zisk herní divize meziročně o 24 %.

bitcoin_skoleni

Sony také snížilo prodejní targety pro LCD televizory a počítače. Společnost dlouhodobě bojuje se ziskovostí své TV divize, ale odmítá tohle pole opustit.

Za první fiskální pololetí Sony nakumulovalo ztrátu 40 miliard jenů. Aby dosáhla cíleného celoročního zisku 20 miliard jenů, potřebuje silné vánoční prodeje.

Zdroj: IDG News service

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci