Nový CEO bude jmenován v dubnu a stane se jím současné ředitel consumer segmentu Kazuo Hirai. Nahradí dosavadního ředitele Howarda Stringera.
Kazuo Hirai se bude v nové pozici potýkat hned s několika zásadními problémy. Jedním z nejdůležitějších jsou masivní finanční ztráty firmy.
Den po oznámení změny CEO Sony zveřejnilo odhad tržeb pro končící fiskální rok. Firma odhaduje, že za fiskální rok končící v březnu utrží ztrátu okolo 3 miliard dolarů. To je zhruba o polovinu více, než o jaké ztrátě hovoří původní tři měsíce staré odhady.
Prioritou pro Sony je v dalším fiskálním roce segment televizorů, který chce urychleně vrátit zpět do černých čísel. V nové strategii chce upřednostnit vyšší marže před počtem prodaných kusů. Snížila tak plány a místo 40 milionů chce vyrobit pouze 20 milionů televizorů. Výrobce chce také snížit výrobu vlastních LCD panelů, aby se vyhnul nákladům, které plynou z provozu výrobní továrny.
Sony bez vlastních LCD panelů
Otázkou pak zůstává, zda se Sony podaří uspět v segmentu televizí, když bude jednu z hlavních komponent, LCD panely, kupovat od jiných výrobců. Úspěch firmy byl totiž vždy postaven na vývoji nových technologií, se kterými konkurence těžko soupeřila a Sony tak mohlo prodávat za vyšší ceny.
Na druhou stranu má Sony čem stavět, protože firemní značka je stále silná. Podle loňského průzkumu agentury Millward Brown patří Sony 85. místo mezi 100 světovými značkami. Jeden z hlavních konkurentů, Samsung, je ale téměř o 20 míst výše.
Zdroj: IDG News Service