SolarWinds: Většina MSP dokázala v době pandemie vyjít klientům vstříc

1. 9. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © psdesign1 - Fotolia.com
Průzkum naznačuje, že k hlavním výzvám budou nyní patřit zabezpečení nových zákazníků, požadavky na sociální odstup, omezené IT rozpočty, a pracovníci a zákazníci na home office.

Společnost SolarWinds MSP zveřejnila výsledky své globální studie Covid-19: Impact and Response, která poukazuje na vliv aktuální epidemie na podnikání poskytovatelů řízených služeb (MSP) a jejich budoucí výzvy a příležitosti na trhu.

Technologický sektor i partnerské sítě ukázaly během současné krize pozoruhodnou odolnost a odhalily klíčovou hodnotu MSP firem pro podnikový sektor,“ řekl Colin Knox, viceprezident společnosti SolarWinds.

Bez MSP jako externích členů podnikových týmů, které řeší problematiku eliminace technologických rizik a obchodní kontinuity, by mnoho organizací bylo ztraceno a nebyly by schopné pracovat na dálku v tak ohromném rozsahu,“ dodal.

Zdražování není na programu dne

Průzkum odhalil, že celkem 59 % dotazovaných MSP zažádalo o podporu v rámci státních programů finanční pomoci a 74 % dostalo pomoc, kterou potřebovali. Čtyři pětiny respondentů nepropouštělo a ponechalo si personál z předkrizového období.

Většina MSP pak podle vlastních slov dokázala zajistit svým klientům úroveň služeb potřebnou k intenzivní práci z domova, přičemž 59 % je nabízelo v kombinaci s posílenou IT bezpečností.

Celkem 65 % MSP neočekává z dlouhodobého pohledu změny cenových modelů u svých služeb, 24 % nabídlo možnost odložených plateb, 23 % nabídlo dočasné slevy.

Necelá pětina (19 %) snížila úroveň svých služeb tak, aby se vešli do omezených zákaznických rozpočtů a 13 % nebude po dobu pandemie zvyšovat své ceny.

Výzvou jsou omezené rozpočty

SolarWinds dále uvádí, že k největším současným výzvám MSP poskytovatelů patří zajištění nových zákazníků, požadavky na sociální odstup v kancelářích i na pracovištích svých zákazníků, omezené IT rozpočty a výdaje z důvodu ekonomické recese.

bitcoin_skoleni

V příštích 12 měsících očekává 51 % MSP vyšší poptávku po službách IT bezpečnosti a 47 % plánuje rozšířit svou nabídku cloudových služeb. Celkem 42 % předpokládá, že zvýší svůj obrat v oblasti projektových zakázek a 39 % očekává růst v oblasti dlouhodobých kontraktů.

Zdroj: SolarWinds MSP

Čtěte dále

Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT