Soitron: Maloobchod díky pandemii zažívá explozi digitální transformace, vede automatizace

8. 2. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © iQoncept - Adobe Stock
Maloobchod podle Soitronu směřuje ke stavu, kdy nakupování offline bude co nejvíce podobné tomu online a obráceně.

Společnost Soitron uvádí, že digitální transformace v maloobchodě již dříve způsobila revoluci ve všech částech procesu – od správy zásob, práce se zbožím, školení, až po marketing, zákaznickou podporu a věrnostní programy.

Teprve s příchodem pandemie vyvolané onemocněním covid-19 a novou omikronovou variantou ji hlavní poslání podle odborníků zatím čeká: udržet zákazníky, kteří nakupují zboží ve fyzických obchodech a stejný zážitek jim nabídnout také v on-line prostředí.

Středobodem změn jsou technologie. Nakupování budoucnosti bude zajímavější a pohodlnější, a to jak na dálku, tak v obchodech,“ předpovídá Viktória Lukáčová Bracjunová, RPA business unit manager společnosti Soitron.

Lukáčová Bracjunová dále odhaduje, že čím dál více transakcí bude probíhat přes mobilní zařízení a sociální sítě, přičemž fyzický a virtuální svět se budou díky omnichannel konceptu prolínat.

Zákazníci se ve větší míře, než dnes dokážou obsloužit sami, přičemž značky budou každého zákazníka perfektně znát, díky čemuž dokážou poskytnout personalizovanou zákaznickou zkušenost,“ dodává.

Automatizace procesů a ML s AI

Soitron naznačuje, že aplikace strojového učení (ML) a umělé inteligence (AI) v maloobchodě je bezedná a průmysl se v tomto ohledu ještě pořádně nerozjel. Obdobná motivace se nachází v robotické automatizaci procesů (RPA).

Ta podle společnosti umožňuje, aby vybrané činnosti – hlavně ty, při kterých je třeba neustále opakovaně provádět jistou posloupnost kroků na základě jasně definovaných pravidel – dělal namísto člověka softwarový robot.

Automatizace procesů umožňuje zlepšit zákaznické služby a zároveň odlehčit zaměstnance – v prvním kroku zejména ty, kteří pracují v back-office a na call centru.

Společnost v neposlední řadě dodává, že jedním z hlavních cílů automatizace je i zvyšovat loajalitu zákazníků – ať už zkrácením čekání, lepším informováním nebo zavedením nových možností samoobsluhy.

bitcoin školení listopad 24

Kdysi jsme stáli v bankách kvůli každému platebnímu příkazu, dnes všechny transakce provádíme přes internetové bankovnictví. K podobné automatizaci směřuje i retail,“ uzavírá Martin Ohradzanský, generální ředitel sítě elektroobchodů NAY Group.

Zdroj: Soitron

Čtěte dále

AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Gartner: Šťastné a veselé, výdaje na IT příští rok vzrostou bezmála o desetinu
Gartner: Šťastné a veselé, výdaje na IT příští rok vzrostou bezmála o desetinu
Fortinet: V roce 2025 se připravte na větší a odvážnější útoky
Fortinet: V roce 2025 se připravte na větší a odvážnější útoky
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
ComSource: Čtvrtinu dat nahraných z mobilu na internet tvoří obsah pro sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat nahraných z mobilu na internet tvoří obsah pro sociální sítě
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně