Výzkum, který na Slovensku provedla agentura NMS Market Research a nákupní rádce Heureka.sk, odhalil zásadní meziroční změnu v chování nakupujících z věkové kategorie nad 60 let.
Zatímco v roce 2012 tito zákazníci nejvíce nakupovali bílou techniku (zakoupilo si ji 29 % z celkového počtu on-line nakupujících seniorů), v roce 2013 se na prvním místě žebříčku objevily počítače a příslušenství k nim.
Zakoupilo si je 38 % slovenských seniorů nakupujících on-line, přičemž o rok dříve se tato produktová kategorie nedostala ani do první pětice žebříčku.
Na druhé a třetí příčce se s odstupem za počítači ocitly kategorie knih a oblečení, shodně s 29 %.
„Kým slovenskí seniori fandia hlavne počítačom, oblečeniu a knihám, ich českí rovesníci nakupujú na internete okrem počítačov najmä bielu techniku a vybavenie do domov a záhrad," doplnil výsledky průzkumu ředitel NMS Market Research Michal Osuský.
Obr. 1 – Srovnání preferencí slovenských seniorů při on-line nákupech
Zdroj: NMS Market Research, Heureka.sk