Slovenská IT distribuční scéna podle GfK

19. 11. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor:
Výsledky mezinárodní studie GfK „IT Channel Survey 2010“ uskutečněné začátkem roku také v České republice a na Slovensku komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Na počátku letošního roku spolupracovali slovenští IT specialisté v průměru s pěti dodavateli sortimentu IT. Podobně jako v České republice i oni ukončili v průběhu uplynulého roku spolupráci přibližně s jedním stálým dodavatelem. Za souhrnnými výsledky jsou respondenti z řad System Houses, kteří v letošním roce spolupracovali v průměru s pěti dodavateli, a dále z řad Computer Shops, u kterých dosáhl počet IT dodavatelů pouze čtyř. K výměně distributora docházelo v letošním roce v menší míře než před rokem. Za hlavní důvody vedoucí k výměně dodavatele označili IT specialisté příliš vysokou cenu, sortiment a nově také cenu dodávky.

Firemní zákazníci se na celkových tržbách IT specialistů podíleli více jak 60 %, soukromí zbývajícími necelými 40 %. Oproti předchozímu roku vzrostla váha soukromých zákazníků o 8 procentních bodů. Podíl soukromých zákazníků na celkových tržbách však posílil především u Computer Shops, kde již představoval tři čtvrtiny realizovaného obratu.

Těžištěm prodejů stále hardware

Těžiště prodeje IT specialistů představoval IT hardware. Podobně jako v předchozím roce obsáhl větší polovinu celkových tržeb a v letošním roce se již přiblížil 60 %. Jeho podíl rostl jak v  System Houses, tak i – a to ještě výrazněji – v Computer Shops. Obě další sortimentní oblasti, tedy servis a software, na podílu v rámci celkových tržeb mírně ztratily.

Pozitivní či dokonce velmi pozitivní vliv „green IT“ na tržby uvedlo na Slovensku 56 % dotázaných, podle zbývající části respondentů se green IT na tržbách nijak neprojeví.

bitcoin_skoleni


Podrobné výsledky studie „IT Channel Survey Europe 2010“ nabízí Retail and Technology GfK Czech.Podrobné výsledky studie „IT Channel Survey Europe 2010“ nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %