Průzkum NMS Market Research pro portál Heureka na Slovensku ukazuje, že dobírka zůstává nejčastějším způsobem platby za zboží nakoupené na internetu.
Zkušenosti s ní má až 83% dotázaných Slováků nakupujících na internetu. Na druhé příčce se umístil internet banking se 43 % a na třetí pak platba kartou, kterou používá 28 % respondentů nakupujících online. Průzkumu se zúčastnil vzorek přibližně 2 200 respondentů používajících internet.
„Vysoká popularita dobírky prozrazuje, že lidé mají obavy platit za zboží předem,“ uvedl v oznámení projektový manažer Heureka.sk Kamil Demuth.
Platbu v sídle obchodu využívá 17 % respondentů nakupujících online. Zkušenost s ní má až 20 % dotázaných mužů, ale jen 11 % dotázaných žen.
Podle psychologa Andreje Kuruce, odborníka na genderovou problematiku, mají ženy stále více úkolů spojených s péčí o domácnost a děti, a tedy méně času a možností cestovat do výdejen e-shopů. Proto jim údajně platby z domu pomáhají sladit pracovní a rodinný život.
Heureka pak na základě průzkumu NMS dodává, že zkušenost s platbou na splátky za zboží koupené přes internet má 6 % respondentů.
Zdroj: Heureka.sk