Portál Heureka.sk odhaduje, že tržby slovenských e-shopů za rok 2016 dosáhnou částky 815 milionů eur (přes 22 miliard korun), což by představovalo meziroční nárůst o 16 %. Heureka si dále všímá toho, že se Slováci osmělili a nakupují na internetu čím dál více druhů zboží.
Vysoký nárůst zájmu Heureka zaznamenala zejména v kategoriích jídlo a nápoje, kosmetika a zdraví, oblečení a móda nebo dům a zahrada. Pryč jsou tedy doby, kdy se v e-shopech nakupovala především elektronika a pro běžné zboží se chodil do obchodu.
Počet slovenských e-shopů se aktuálně zastavil na čísle 9 300, což je o necelé procento méně než před rokem. Počet zákazníků však nadále roste a on-line nakupování podle Heureky přicházejí na chuť i ti, kdo k němu dosud měli nedůvěru.
Souvisí to mimo jiné s nadcházející vánoční sezónou, která každoročně přináší e-shopům ty největší žně Nakupování vánočních dárků je podle šéfa Heureky Tomáše Bravermana vhodným impulsem k uskutečnění prvního on-line nákupu.
Slováci si podle Heureky také zvykli na mobilní nákupy. Přes telefon si zboží minimálně prohlíží a porovnání 43 % slovenských spotřebitelů, což je pro zajímavost o 7 procentních bodů více než v České republice. Samotný nákup zatím ještě probíhá spíše přes počítač, ale vzestupný trend tzv. m-komerce je podle Heureky jasný.
Zdroj: Heureka.sk