Skladon: Zájem o fulfillment stoupá, do tří let má vyrůst až o 50 %

24. 8. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Skladon
E-shopy podle Skladonu bojují s tlakem na rychlost i rostoucími náklady, podporu v rozvoji často hledají u externích poskytovatelů logistických služeb.

Společnost Skladon s odkazem na údaje společnosti DataPortal informuje, že přestože podíl online nákupů v posledních měsících mírně klesl, pro více jak polovinu Čechů je nakupování na internetu stále každotýdenní záležitostí.

Očekávání zákazníků jsou však podle Skladonu stále vyšší, e-shopy tak kromě rostoucích výdajů za skladování, personál nebo dopravu čelí také tlaku na rychlé doručení, pohodlné řešení vratek či zavádění chytrých technologií.

Když rychle není dost rychle

Letošní průzkum společnosti Behavio pro logistickou firmu Dodo podle Skladonu ukázal mimo jiné to, že pro 75 % z 1 200 dotázaných je primárním aspektem při výběru e-shopu rychlost doručení. O zboží doručené v den objednání stojí téměř třetina zákazníků, splní se to však jen 15 % z nich.

Z výsledků Velkého testu logistiky, který realizoval Skladon se společností Retino, dokonce vyplývá, že ani doručení do druhého dne není standardem – v předvánoční špičce jej totiž splnilo pouze 40 % e-shopů.

Obchodníci si význam rychlosti dle Skladonu dobře uvědomují, i to je proto důvod, proč nejen dopravu samotnou, ale klidně celou svou logistickou divizi outsourcují do rukou poskytovatelů tzv. fulfillmentu.

Skladon dále uvádí, že další oblastí logistiky, se kterou e-shopy mnohdy bojují, je časté vracení zboží. Z dat společnosti Clickpost vyplývá, že zatímco při nákupech v kamenných prodejnách vrátí lidé zboží přibližně v 10 % případů, u online nákupů jde až o 30 % z nich.

Outsourcing logistiky, nový standard?

Ačkoliv průzkum společnosti Capital One Shopping podle Skladonu ukazuje, že plný outsourcing svých logistických služeb využívá celosvětově pouze 12 % obchodníků, predikuje zároveň, že tento podíl naroste v dalších 3–5 letech o celých 50 %.

Alespoň určitou část svých procesů pak přenechává v rukou externího poskytovatele přibližně 60 % obchodníků. „Očekáváme, že trend fulfillmentu bude do budoucna po vzoru zahraničních trhů dále růst,“ říká Konstantin Margaretis, CEO Skladonu.

ICTS24

To s sebou samozřejmě ponese i jeho další inovace, ať už v podobě rozšířené automatizace, rozvoje analýzy dat či narůstajícího významu individualizace,“ dodává.

Zdroj: Skladon

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell