Jaké jsou hlavní plány a zaměření společnosti Adata pro rok 2018 na globálním a lokálním trhu?
V letošním roce se zaměřujeme zejména na gaming – naši značku XPG (komponenty pro hráče, kteří požadují extrémní výkon, pozn. red.), dále na SSD, které jsou stále rostoucím trendem, a mobilní příslušenství. Tím u nás nejsou jen powerbanky, ale i nabíječky a kabely pro Android i Apple smartphony včetně OTG. Na tyto produkty se soustředíme i na českém a slovenském trhu.
Jaké trendy aktuálně ze své pozice pozorujete na trhu pamětí?
Vzhledem k tomu, že technologie dospívají a počítače ve stále větší míře používají Flash paměti, očekáváme letos pokles cen. Ze současné technologie TLC (Triple-Level Cell) se bude koncem roku postupně přecházet na novou technologii QLC(Quadruple-Level Cell, který ukládá do jedné buňky čtyři bity, pozn. red.). Ze 64 vrstev NAND se tak dostaneme na 96 vrstev, což přinese podstatně větší kapacity.
Můžeme očekávat pokles cen u SSD i DRAM?
Cena bude klesat spíše u SSD. U DRAM si myslím, že ceny budou poměrně stabilní minimálně do třetího čtvrtletí.
Jaká je společnosti Adata na českém trhu a v Evropě?
Meziročně se nám daří navyšovat prodeje. Na českém trhu jsme od roku 2001, takže jde o dobře lokálně zavedenou značku. Před pár lety jsme změnili strategii a začíná se nám to vyplácet. Na českém a slovenském trhu rosteme tempem přes dvacet procent a rozšiřujeme portfolio o nové produkty i značky.
Proč se Adata pustila do segmentu gamingu se značkou XPG?
Gaming je aktuálně nejrychleji rostoucím segmentem v našem odvětví. Navíc se z něj stává populární e-sport napříč všemi zeměmi. Kupříkladu Tchajwan vloni uznal gaming jako oficiální sport. Dokonce bude jedním z oficiálních sportů na Olympijských hrách v roce 2024. Do gamingu přichází stále více uživatelů a je to obrovská příležitost.
Jak se v této oblasti chcete odlišit?
XPG znamená Xtreme Performance Gear. Inovujeme a snažíme se přinášet uživatelům nejvyšší kvalitu. Nyní například uvádíme na trh nejnovější model kapalinou chlazené paměti XPG Spectrix D80. Využíváme vlastní nanopotah elektroniky, který umožňuje použít chladicí okruh jako součást modulu. Navíc je součástí efektní RGB podsvícení, které mění barevný osvit kapaliny. Cílíme tak DIY, herní nadšence a obecně uživatele, kterým záleží na designu. Je to naše vlajková loď, ale nabízíme zákazníkům spoustu produktů i v základních řadách.
Trochu z jiného soudku – co pro Adata znamená oblast průmyslového využití pamětí?
B2B trh je docela velký. Pro nás je průmyslové využití další byznys a nejde jen o paměti pro servery, ale například o IoT. V Německu máme pobočku, která se věnuje projektovému byznysu. Náš regional sales manager Jaroslav Bednář pomůže případné poptávky do projektů předat k nacenění.
Trochu překvapení je pro mě vstup do nového segmentu bezdrátových audioproduktů. Jaké zde máte ambice a koho oslovujete?
Jde o úplně novou značku, která cílí na „audiofily“. Tyto produkty nenabízíme pod značkou Adata, ale pod brandem Erato. Zaměřujeme se na skutečně bezdrátová sluchátka, u kterých pozorujeme, že lidé stále více hledají high-tech produkty. Jedn z našich čtyř oddělení se specializuje právě na výzkum a vývoj v oblasti audioproduktů a držíme na technologie vlastní patenty.
Jaká sluchátka jsou k dispozici a v jakém cenovém rozsahu?
Přinášíme na trh čtyři různé varianty – dvoje pro sportovce s možnostmi speciálního uchycení a pak menší designový entry-level a top model, který i přes miniaturní velikost nabízí velmi kvalitní zvuk. Všechny podporují handsfree. Cenový rozsah je od 120 dolarů do 300 dolarů za nejvyšší model Apollo 7. Dostupné jsou u AT Computers.
Zdroj: ChannelWorld