Společnost Seznam.cz oznámila, že v roce 2022 meziročně zvýšila tržby o 5,8 % na necelých 5,93 miliardy korun. Zisky společnosti činily před zdaněním 1,284 miliardy korun, což v meziročním srovnání naopak představuje pokles o 34,5 %.
Za snížením zisku podle Seznamu stojí nejen zvyšující se náklady související s aktuální ekonomickou situací, ale i významné personální investice, které byly oproti roku 2021 vyšší o necelých 8 %, a změna majetkové struktury společnosti vlivem odštěpení nově vzniklé entity Seznam Zprávy.
„S ohledem na situaci na trhu si myslím, že jsme loňský rok zvládli nad očekávání. Jakkoli se nám v důsledku nepříznivé ekonomické situace a zvyšujících se nákladů snížily zisky, v tržbách jsme dokázali růst,“ komentuje Pavel Zima, člen představenstva Seznam.cz.
„V letošním roce nicméně očekáváme spíše stagnaci našich tržeb, a to právě s ohledem na dopady energetické krize či přetrvávající válečný konflikt na Ukrajině,“ dodává.
Poslechovost roste trojciferně
V oblasti e-commerce Seznam.cz meziročně rostl, navzdory poklesu trhu, a v loňském roce zaznamenal 99% nárůst klientských investic do produktové inzerce ve Vyhledávání. Lepší relevance Zboží inzerátů zvýšila počet zobrazení produktové inzerce, a tím zvedla návštěvnost klientských webů.
Významný meziroční růst zaznamenaly poslechy audia Seznam Zpráv, které oproti roku 2021 vzrostly o 152 %. Počet přehrání podcastů na webu Seznam Zpráv stoupl v meziročním srovnání o 36 %, počet stažení v aplikacích třetích stran stoupl o 255 % a počet přehrání na Podcasty.cz o 944 %.
Seznam.cz rozšířil v roce 2022 své představenstvo ‒ Pavla Zimu, Ondřeje Procházku a Tomáše Kapalína doplnili Ondřej Krišica a Matěj Hušek. Zároveň došlo k organizačním změnám, které se projevily vznikem několika nových divizí.
Zdroj: Seznam.cz