Servodata ve své žalobě uvádějí, že se Jan Knyttl dopustil mnohačetného porušení právních předpisů i individuálně uzavřených smluvních závazků vůči společnosti, a to jako člen statutárního orgánu.
Jako zaměstnanec měl podle Servodat Knyttl záměrně jednat v rozporu se zájmy svého zaměstnavatele a současně porušit řadu svých zákonných povinností vyplývajících z členství v představenstvu.
Konkrétně distributor v oznámení médiích jmenuje povinnost postupovat při výkonu funkce člena představenstva s péčí řádného hospodáře či povinnost jednat v souladu se zájmy společnosti.
Dále Servodata vinní Jana Knyttla z jednání v rozporu se stanovami společnosti a s ustanovením obchodního zákoníku o povinnosti zachovávat mlčenlivost o důvěrných informacích a skutečnostech, jejichž prozrazení třetím osobám by mohlo společnosti způsobit škodu.
Přetažení ke konkurenci?
Jan Knyttl měl také některé své podřízené u Servodat motivovat k přechodu ke konkurenční společnosti a ještě ve své funkci v představenstvu seznamovat zákazníky Servodat se záměrem přejít ke konkurenci.
Distributor kromě toho v oznámení uvádí, že Knyttlovým „zjevným úmyslem“ bylo „přimět tyto zákazníky, aby přestali využívat služeb společnosti Servodata a stejné služby v budoucnosti objednávali u společnosti konkurenční.“
Tím pak měl porušit své smluvní závazky vůči společnosti Servodata, vyplývající z ustanovení o zákazu konkurence, ke kterým se zavázal ve smlouvě o výkonu funkce člena představenstva.
Servodata varuje partnery
„Po svém odchodu ze společnosti Servodata pokračuje Jan Knyttl ve své činnosti zvýhodňující konkurenční subjekt na trhu, zneužívá důvěrných informací společnosti Servodata a jejího dobrého jména u zákazníků,“ uvádí Servodata ve zprávě médiím.
V době publikování zprávy se ChannelWorldu nepodařilo zjistit, pro kterou společnost Jan Knyttl aktuálně pracuje, aby jej mohl požádat o vyjádření. Na svém profilu na Linkedin.com pouze uvádí, že po odchodu ze Servodat v září 2012 „dělá, co jej baví“.
Podle obchodního zákoníku svým konáním Jan Knyttl naplňuje skutkovou podstatu nekalé soutěže (porušování obchodního tajemství a parazitování na pověsti), uvádí Servodata.
Distributor také vyzývá všechny zákazníky a obchodní partnery, u nichž vznikla škoda, aby se připojili k souvisejícím právním krokům.
„Za celým problémem vidíme především nečestný konkurenční boj, proti kterému se hodláme bránit všemi právními prostředky,“ uvedl v oznámení Rostislav Jirkal, akcionář a předseda představenstva společnosti Servodata.
Zdroj: Servodata, Linkedin.com