V loňském roce dosáhla Servodata obratu 1,262 miliardy korun. Tato částka zahrnuje výsledek celé skupiny, tedy včetně dceřiných společností Servodata Bratislava, polské pobočky Servodata, školicího střediska DataScript a firmy Abakus Distribution. V roce 2007 byl obrat skupiny 1,302 miliardy, jedná se tak o mírný pokles.
Servodata nerozlišují mezi Českem a ostatními regiony, takže údaj o obratu za tuzemskou pobočku neposkytují.
Jak jsme vás již dříve informovali, společnost Abakus Distribution ukončila k 31. 12. 2008 svou obchodní činnost jako samostatný právní subjekt a ke stejnému datu se stala součástí Servodata coby obchodní divize Abakus.
„Rok 2008 vnímáme jako období, v němž začal být distribuční trh v České republice pod vlivem celosvětové hospodářské situace. Pokles poptávky, který se začal projevovat již v první polovině roku, nebyl sice dramatický, přesto ve spojení s nejistotou ke konci roku 2008 způsobil, že se nám nepodařilo dosáhnout původně plánovaného obratu. Jistý vliv měla i změna našeho produktového portfolia, kdy jsme během roku investovali do několika rozvojových projektů, jejichž přínos a výsledky očekáváme právě v tomto roce. Jedná se například o rozšíření naší nabídky o řešení společnosti Quest," zhodnotil v tiskovém oznámení výsledků uplynulý rok Rostislav Jirkal, výkonný ředitel skupiny Servodata.
V meziročním srovnání vzrostl počet aktivních obchodních partnerů o 11,5 %. Česká pobočka Servodat v loňském roce obchodovala s celkovým počtem 400 partnerů, kteří u ní nakoupili alespoň jednou.
„Jakkoli je výhled IT trhu pro rok 2009 značně nejistý, očekává společnost Servodata mírný nárůst tržeb v řádech jednotek procent. Bude se zvyšovat zejména poptávka po řešeních, generujících přímé úspory pro provozovatele informačních systémů. Na taková řešení se dnes zásadně orientují všichni klíčoví výrobci, které společnost zastupuje, tedy firmy Hewlett-Packard, Microsoft, EMC, Red Hat a Quest. Velký důraz je přitom kladen na obchodní potenciál softwarových nástrojů," píše se dále ve zprávě.
„Předpokládáme, že právě letos, kdy bude trh pociťovat jistou stagnaci, více než kdy jindy zúročíme naše dlouholeté zkušenosti, znalosti a partnerský přístup k zákazníkům a společně s nimi využijeme tento rok k rozvoji vzájemné spolupráce, byť za ne zcela lehkých podmínek," zhodnotil výhled do příštího roku Rostislav Jirkal.