Scott Tyson (Sophos): MSP má v České republice velký potenciál

2. 5. 2024
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: ChannelWorld
Scott Tyson, ředitel prodejního kanálu MSP pro EMEA v Sophosu, popisuje, jak model předplatného proniká do kyberbezpečnostních služeb a jak z něj mohou těžit partneři.

Většina lidí v oboru se shodne, že řízené služby jsou aktuálním trendem v kyberbezpečnosti. Jak k nim přistupujete vy?

Segment řízených služeb (MSP) je na vzestupu. Když jsem se v roce 2021 připojil k Sophosu, náš MSP tým pro region EMEA měl jen pár členů, a za posledního dva a půl roku se téměř ztrojnásobil. To ukazuje nejen na růst samotného trhu, ale že stoupá i obecný zájem o služby na bázi předplatného.

Zároveň je zřetelný posun ve způsobu, jak partneři obchodují se svými zákazníky. Dříve byli zvyklí prodávat spíše produkty, teď si ale uvědomují skutečně velké příležitosti k růstu v oblasti prodeje navázaných služeb, jako jsou konzultace, konfigurace a podobně.

Patrick Müller (Sophos): Investujeme do infrastruktury AI Přečtěte si také:

Patrick Müller (Sophos): Investujeme do infrastruktury AI

Jak vypadá typický zákazník MSP?

Zpravidla to jsou menší podniky do sta uživatelů, které čím dál palčivěji pociťují tlak v oblasti IT. Často si nemohou dovolit vlastní IT oddělení, problémem je i hledání talentů a jejich udržení. I proto volí zajištění IT formou outsourcingu od poskytovatelů řízených služeb. MSP jim nejenže supluje interní IT oddělení, ale zároveň dokáže držet krok s nejaktuálnějšími kyberbezpečnostními trendy.

Stále více zákazníků navíc začíná vnímat model předplatného jako něco přirozeného. Běžně měsíčně platíme za mobil, elektřinu nebo Netflix a tento model se přelévá i do našeho byznysu. To, že společnosti mohou za svoji kybernetickou ochranu platit na měsíční bázi, jim pomáhá nejen optimalizovat provozní náklady, ale zároveň mají jistotu, že dostávají nejlepší a nejaktuálnější službu.

Od partnerů v prodejním kanálu občas zaznívají obavy, že je MSP připraví o byznys. Je to tak?

V Sophosu je to přesně naopak. Náš prodej probíhá výhradně skrze rozsáhlý partnerský kanál, na který jsme patřičně hrdí. Pro nás je velmi důležité být v úzkém kontaktu s partnery, zjišťovat jejich potřeby a na základě zpětné vazby vylepšovat podnikání. Naše heslo směrem ke kanálu je: „Co pro vás můžeme udělat, aby byl váš zákazník co nejspokojenější?“

 

Tento text původně vyšel v tištěném vydání magazínu ChannelWorld ze září 2024.

Můžete si ho objednat i v elektronické podobě.

Výzkumy ukazují, že drtivá většina kyberútoků se odehrává mimo klasickou pracovní dobu. Jednou ze silných stránek MSP je schopnost poskytovat služby a reagovat na incidenty v jakoukoli denní i noční dobu, neméně důležité je ovšem poskytovat podporu v místním jazyce. A právě zde jsou pro nás lokální partneři nepostradatelní.

Jak vnímáte situaci v oblasti MSP na českém trhu? Jsou čeští zákazníci tomuto modelu otevření?

Řekl bych, že se situace rychle mění a také mezi českými zákazníky roste poptávka po službách na bázi měsíčního předplatného. Řada organizací si uvědomuje, že k produktům potřebují i někoho, kdo jim poradí, pomůže jim řešení nasadit nebo bude nepřetržitě dohlížet na jejich IT infrastrukturu. Zkrátka že se bez návazných služeb neobejdou.

Svou roli hraje i fakt, že svět MSP takřka nemá hranice a lokální hráči se mohou mnoho učit od svých kolegů na jiných trzích. I proto považuji za přínosné, že se partneři účastní konferencí, neustále se vzdělávají a jsou v rámci MSP komunity aktivní.

Jak se portfolio a služby Sophosu adaptují na kyberbezpečnost jako službu?

ředitel prodejního kanálu MSP pro EMEA, Sophos

Scott Tysonředitel prodejního kanálu MSP pro EMEA, Sophos

V rámci našeho programu Sophos MSP Connect Flex mají partneři možnost poskytovat všechny technologie a služby formou měsíčního předplatného. Mohou jednoduše poskytovat, rušit i navyšovat licence, přidávat nové zákazníky, koncové body a služby MDR. Jak název napovídá, program je založený na flexibilitě. Na konci každého měsíce zjistíme, které služby zákazník čerpal, a podle toho nastavujeme fakturace.

Program existuje již skoro sedm let a řekl bych, že nás co do stupně vyspělosti odlišuje od ostatních. Někteří konkurenti, kteří působí i na českém trhu, spustili svůj MSP program teprve před dvěma lety, kdy ten náš byl už několik let zavedený.

Co plánuje Sophos na letošní rok?

bitcoin_skoleni

Není náhoda, že se naše vůbec první akce zaměřená na MSP konala v Praze. Na českém trhu cítíme silný potenciál a v rámci partnerských setkávání chceme zjišťovat, jaké jsou potřeby lokálních zákazníků. I proto jsme nedávno rozšířili náš tým pro východní Evropu a konkrétně Česká republika je jedním z trhů, u kterého pozorujeme výraznou dynamiku růstu. Když vezmu v potaz nové produkty, které připravujeme, a integrace naší MSP služby, troufám si říct, že nás v tomto regionu velice zajímavá budoucnost.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS