Satya Nadella definoval budoucí směřování Microsoftu

15. 7. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: Microsoft
Necelý půlrok po jmenování do funkce CEO Microsoftu poslal Satya Nadella zaměstnancům e-mail, v němž definoval směr, kterým se bude společnost ubírat. Doktrína zařízení a služeb, kterou definoval Steve Ballmer, nyní ustoupí konceptu cloudu a mobility.

Satya Nadella, od února 2014 CEO Microsoftu, rozeslal všem zaměstnancům e-mail, v němž předestřel vizi budoucnosti společnosti, a Microsoft tento dlouhý (3 100 slov) vzkaz následně oficiálně zveřejnil (celý si jej můžete přečíst zde). Jedná se o zásadní dokument, který přinejmenším naznačuje, jak bude vypadat příští podoba Microsoftu a na jaké strategické oblasti se zaměří.

Kontext, v jakém e-mail vznikl, je jasný. Microsoft se nachází uprostřed dlouhého procesu kompletní transformace a přeorientování svého byznysu v reakci na změnu podoby celého odvětví ICT. Z výrobce softwaru se společnost za vlády Stevea Ballmera vydala cestou zařízení a služeb, reprezentovaných vlastním hardwarem nebo expanzí na pole cloudu.

Nový směr

V současnosti však Microsoft, stojící uprostřed transformačního procesu, vedený novým CEO a posílen, avšak zároveň zatížen dokončenou akvizicí Nokie a její integrací, chce znovu pootočit kormidlem.

Není pochyb, že načasování e-mailu nabylo náhodné. Přišel v předvečer každoroční Worldwide Partner Conference, kde se Microsoft setkává se svými partnery. Tématy letošního ročníku jsou cloud, velká data, mobilita a zařízení, podnikový sociální software a prodej a marketing. Očekává se zde oznámení řady nových programů a iniciativ pro vylepšení spolupráce s partnery nebo pro podporu prodeje cloudových služeb společnosti, jako jsou Windows Azure nebo Office 365.

Díky zveřejněnému e-mailu teď partneři vědí, co mohou očekávat. Microsoft je však bude muset přesvědčit o tom, že nastávající změny budou pozitivní. I víceprezident společnosti John Case přiznal, že v počátečních fázích expanze do cloudu panoval mezi partnery zmatek ohledně toho, jakou pozici budou prodejní kanály hrát v novém modelu.

Nyní zřejmě nastanou nové změny, důraz bude kladen na nové oblasti a některým partnerům nemusejí přijít vhod, jakkoliv John Case uvádí, že partneři jsou jádrem úspěchu a růstu Microsoftu.

Tak pravil Nadella

Jaká však bude podstata těchto změn? Podívejme se na samotný dopis Satyi Nadelly.

Hned první odstavec po úvodních slovech začíná větou: Žijeme ve světě, kde jsou na prvním místě cloud a mobilita. V tomto duchu se nese celý obsah dopisu a fráze cloud-first and mobile-first se opakuje tak často, aby bylo jasné, že jde o podstatu sdělení.

Nadella píše o světě plném propojených zařízení (tedy o Internetu věcí) a o téměř třech miliardách lidí připojených k internetu. Současný svět podle něj představuje příležitost pro společnost, jako je Microsoft, jejíž vášní je v takovém světě umožnit lidem prosperovat.

Nejzásadnější jsou pak následující odstavce. Nadella zde zmiňuje původní zaměření Microsoftu, stejně jako Ballmerovu doktrínu zařízení a služeb, ale vzápětí dodává, že nastal čas vybrousit unikátní strategii.

Microsoft je ve svém jádru společností zaměřenou na produktivitu a poskytující platformu pro svět, kde na prvním místě stojí mobilita a cloud. Přineseme nový koncept produktivity, abychom každému jednotlivci a každé organizaci umožnili více udělat a více dokázat,“ píše Nadella o novém směru.

V dalších částech dopisu uvádí diagram, který představuje ztělesnění tohoto konceptu. V jádru zde stojí digitální pracovní i životní zážitky, obklopeny z jedné strany cloudovým operačním systémem a z druhé strany hardwarem a operačním systémem pro zařízení.

ICTS24

Poslední část dopisu Nadella věnoval firemní kultuře. Odstavec o tom, že nic není vyloučeno ohledně akvizic, fúzí a dalších kroků, přivedl některé komentátory na myšlenku, že Microsoft čeká propuštění. Současných 130 000 zaměstnanců má být pro novou strategii příliš. Bude-li tomu však skutečně tak, řekne až blízká budoucnost.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší