Společnost SAP zveřejnila předběžné finanční výsledky za uplynulý rok. Největší nárůst dle firmy opět zaznamenaly cloudové služby, a to o 39 % s na 6,93 miliard eur; cloudové objednávky vzrostly celkem na 25 %.
Příjmy z nově uzavřených cloudových i softwarových partnerství podle SAPu meziročně vzrostly o 10 %, celkové příjmy společnosti činily 27,55 miliard eur. Počet zákazníků klíčového řešení SAP S/4HANA vzrostl o 24 % na více než 13 800.
Akvizice dle očekávání snížila provozní zisk
SAP dále informuje, že akvizice analytické společnosti Qualtrics na konci roku 2018 spolu s rozsáhlým globálním restrukturalizačním programem dle očekávání snížila provozní zisk oproti předešlému roku o 21 %.
Potěšitelný růst ovšem zaznamenalo řešení SAP S/4HANA, a to jak v on-premise verzi, tak i v cloudu. Mezi nové zákazníky dle společnosti patří například Zalando, E.ON, Decathlon nebo Ford Motor Group.
Firma dodává, že úspěšné jsou i další produkty včetně řešení pro řízení lidského kapitálu založeném na zkušenosti, technologické platformy SAP Cloud Platform, či řešení zaměřené na sběr a analýzu dat jako SAP Data Warehouse Cloud nebo SAP Analytics Cloud.
Prioritou v ČR je cloud
Generální ředitelka SAP ČR Hana Součková k výsledkům uvedla, že společnost se v České republice vloni zaměřila na tři klíčové oblasti: podporu stávajících zákazníků při přechodu na nejmodernější podnikový systém SAP S/4HANA, uvádění cloudových inovací a rozšiřování naší zákaznické báze.
„V každé se nám povedlo dosáhnout významných úspěchů. V oblasti přechodu na SAP S/4HANA se jednalo o kombinaci nových implementací a migrací. Potvrdilo se, že společně s partnery dokážeme reagovat na poptávku českých zákazníků,“ upřesnila.
Dodala, že cloud je pro SAP ČR dlouhodobou prioritou. „Portfolio SAP jsme minulý rok obohatili o oblast experience managementu. Pro zákazníky se tak otevírají nové možnosti. Už v minulém roce toto téma velmi rezonovalo, i letos je to naše priorita,“ dodala.
Zdroj: SAP