Dne 21. 1. 2021 se konala virtuální konference SAP Infoden pro veřejný sektor 2021, jejímž hlavním tématem byla modernizace veřejného sektoru postavená na třech pilířích: občan v centru zájmu, datově řízený stát a efektivní organizace.
V úvodu Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR, shrnula roli IT během pandemie. Události loňského roku poznamenané covidem-19 podle ní umožnily informačním technologiím potvrdit své místo na slunci a ukázat svoji důležitost.
Martin Ferenec, generální ředitel slovenské pobočky SAP, poté zhodnotil situaci na Slovensku a přiblížil stav informatizace slovenské veřejné správy i některé zajímavé projekty.
Komplexní pohled na věc i konkrétní příklady
Václav Provazník z IBM Česká republika hovořil mimo jiné o tom, že již 4 dny po vyhlášení nouzového stavu IBM připravila chatbota Anežku, který pomáhal návštěvníkům webu ministerstva zdravotnictví s orientací ve složité situaci.
Vladimír Dzurilla, poradce předsedy vlády a zmocněnec vlády pro oblast IT, a Milan Ištván, prezident Partnerstvá pre prosperitu, se během panelové diskuse zaměřili na digitální stát z pohledu ČR i SR a na to, jaké výzvy obě země čekají v oblasti digitalizace.
V navazující panelové diskusi se Jan Halíř, ředitel sekce ekonomicko-správní v ČSSZ, a Ivo Rosypal, ředitel odboru provozu a rozvoje EKIS na Ministerstvu vnitra ČR, zabývali vybranými projekty české veřejné správy z IT pohledu, například elektronickou neschopenkou či portálem občana.
V odpoledním bloku vystoupili odborníci ze společností SAP a IBM ve třech separátních sekcích s dalšími příspěvky, v nichž se věnovali automatizaci agendových systémů, flexibilní realizaci inovativních procesů moderní veřejné správy, personalistice pro 21. století a dalším tématům.
Zdroj: SAP