Společnost SAP uvádí, že změny spotřebitelského chování a charakteru lidské práce vlivem digitalizace staví firmy před nové výzvy.
Na jedné straně musí pečovat o angažovanost a motivaci svých zaměstnanců, na straně druhé potřebují předvídat nálady a preference svých zákazníků, aby na ně mohly co nejlépe reagovat.
V obou případech je podle SAPu nutné zaměřit se na pozitivní zkušenosti a emoce. Právě této problematice se věnovaly dvě digitální konference pořádané společností SAP: Customer Experience Summit a Human Experience Summit.
Zákazníci ocení personalizovaný zážitek
Změnu spotřebitelského chování podle průzkumu společnosti Kantar očekává 93 % vedoucích pracovníků. Více než tři čtvrtiny spotřebitelů zaznamenalo dopady na rozpočet svých domácností a polovina se z nejrůznějších důvodů cítí znepokojena.
Právě v takových situacích se lidé podle společnosti SAP více zaměřují na to, co nakupují. Firmy, které dokáží náladu svých zákazníků předvídat a zaměří se na budování pozitivní zkušenosti a emoce svých zákazníků, čeká růst a vyšší tržby.
„Procházíme revolucí v oblasti zákaznické zkušenosti a řízení komunikace se zákazníkem. Pandemie změnila nákupní zvyklosti spotřebitelů,“ říká Edyta Malesza-Malatratová, ředitelka marketingu SAP pro střední a východní Evropu a Rakousko.
„Díky digitálním řešením se společnosti mohou těmto změnám přizpůsobit, oslovit různé skupiny zákazníků a poskytnout jim nové zážitky i emoce,“ dodává.
Péče o zaměstnance na dálku
SAP poukazuje i na to, že pandemie přinesla výrazné změny i do oblasti péče o zaměstnance, kteří jsou nejdůležitějším prvkem obchodní strategie každé firmy.
Změny charakteru lidské práce vlivem technologií, většinová práce z domácích kanceláří a nutnost vést týmy na dálku podle SAPu přiměly řadu společností digitalizovat i oblast HR a zaměřit se na nové metody inteligentního řízení týmů a zvyšování angažovanosti i motivace zaměstnanců.
Například s pomocí cloudového řešení SAP SuccessFactors dosáhla i samotná společnost SAP historicky nejvyšší úrovně spokojenosti zaměstnanců s personálními službami poskytovanými centrem podnikových služeb SAP Services.
Stejně jako v případě zákazníků se stalo klíčovým tématem budování pozitivní zkušenosti. Důležitou součástí je v tomto ohledu i koučování, mentoring a podpora zaměstnanců v pracovním i osobním životě.
„Vítězně z toho vycházejí lídři, kteří dokázali důvěřovat sobě a svým týmům. Sdílením pocitů a emocí posílili mezilidské vztahy v týmu a svým kolegům poskytli skutečnou podporu,“ říká Sabrina Dicková, HR ředitelka SAP pro střední a východní Evropu.
Zdroj: SAP