Business One se prodává exkluzivně přes partnery, kteří již dříve tento software hostovali nebo ve vybraných případech dodávali koncovým uživatelům pod licenčními podmínkami.
Ti však museli nejdřív nakoupit licence od SAPu a pak je teprve mohli nabídnout zákazníkům za své vlastní ceny.
Nyní si partneři budou moci pronajmout licence od SAPu na měsíční bázi a následně je nabízet se stejnými podmínkami klientům. Jedná se tedy o pay-as-you-go model.
„Ačkoliv partneři mohou nadále zakupovat licence předem, nový model jim umožní lépe řídit své finance,“ uvedla Astrid Poelchen, tisková mluvčí společnosti SAP.
Partneři budou také v rámci nového systému schopni nabídnout zajímavější ceny předplatného, dodala.
Hostovaná verze bude v průběhu roku postupně představena na jednotlivých trzích. Nyní je dostupná v Číně, Francii, Německu, Indii, Itálii, Jihovýchodní Asii, Španělsku a Velké Británii.
Cesta k oslovení malých firem?
„Model předplatného je to, co malé podniky, ale i celý trh hledají,“ uvedl k oznámení Ray Wang, výkonný ředitel analytické společnosti Constellation Research.
Balíčky pro malé podniky pro až pět uživatelů za pevnou cenu zahrnují základní finance, prodej, nákup, databáze CRM a zásobování. Podle složitosti mohou zákazníci počítat s nasazením do tří dnů, uvedla společnost.
Klienti, kteří mají startovací balíček, mohou upgradovat na Business One standard edition bez potřeby nové konfigurace aplikací.
Zdroj: IDG News Service