Pod tlakem čínské konkurence se Samsung rozhodl zúžit šíři svého portfolia chytrých mobilních telefonů o 25 – 30 %. O plánu zúžit nabídku informoval Robert Yi, šéf vztahu s investory při prezentaci v New Yorku. Mluvčí firmy v úterý záměr potvrdil.
Krok přichází poté, co největší výrobce smartphonů na světě zaznamenal ve třetím čtvrtletí meziroční pokles podílu z 32,5 % na aktuálních 23,8 %. Zato čínský výrobce Xiaomi podle IDC poskočil na třetí místo za druhý Apple.
Analytici naznačují, že by to mohlo pomoci základní řadě smartphonů Samsung. „Ačkoliv průměrná prodejní cena smartphonů v dlouhodobém horizontu klesá, očekáváme zlepšení marže společnosti s lepším managementem skladů,“ uvedl Lee Seung-woo, analytik IBK Securities v Soulu.
Analytici si myslí, že v minulém měsíci bylo v prodejním kanále kolem 40 milionů smartphonů Galaxy. Samsung má příliš mnoho variací modelů a pravděpodobně ořeže produktové řady na určité typy pro každý cílový cenový segment, uvedl Lee.
Navrhl také, že by Samsung mohl zvýšit zaměření na Android, než se stále snažit prosazovat proprietární OS Tizen.
Zdroj: IDG News Service