Společnosti Samsung a Sony podepsaly kontrakt, na základě kterého Samsung přemění společnost vyrábějící S-LCD na vlastní dceřinou společnost, jež bude dodávat panely pro televizory Sony.
Korejský výrobce LCD displejů byl založen v březnu 2004, přičemž Sony v něm drželo necelých 50 % akcií.
Rozhodnutí přichází v době, kdy Sony čelí hlubokým ztrátám v prodeji televizorů a řeší otázku, zda bude schopné oživit svůj core-byznys.
Společnost se sídlem v Tokiu uvedla v listopadu 2011, že ve fiskálním roce končícím v březnu 2012 očekává ztrátu přes miliardu dolarů. V současné době však přepočítává prognózu prodejů.
„Dohoda umožní Sony stabilní cestou založenou na tržních cenách získávat LCD panely od Samsung Electronics bez odpovědnosti či nákladů, které se pojí s provozem továrny,“ uvedlo Sony v tiskovém oznámení.
Integrace produktů a vyšší marže
Sony, podobně jako jiný japonští výrobci, dlouho bojovalo se ziskovostí svého TV byznysu pod tlakem zahraničních rivalů, jako jsou Samsung a Vizio. Vedení společnosti však opakovaně uvedlo, že od produktu neupustí.
Poslední plány Sony ukazují na zaměření se na ziskovost bez ohledu na množství prodaných kusů a přesun k odběru panelů od dalších výrobců.
Kultovní japonská společnost oznámila, že se zaměřila na „strategii čtyř monitorů,“ která cílí na nabídku obsahu a propojení smartphonů, laptopů, tabletů a televizorů. V rámci tohoto postupu Sony akvírovalo podíl Ericssonu ve společné firmě Sony Ericsson.
Zdroj: IDG News Service