V Litvě, Srbsku a Bělorusku již vyhrál souboj se svým největším konkurentem, značkou Apple, v České republice se to pravděpodobně stane v nejbližší době, uvádí Gemius, který měří návštěvnost webových stránek v řadě zemí střední a východní Evropy.
Podle výsledků studie se v České republice počet zobrazení stránek generovaných mobilními zařízeními od značky Samsung zvýšil v průběhu posledních dvanácti měsíců o 5 procentních bodů a nyní generuje již téměř 29 % všech mobilních zobrazení.
Nejpoužívanějším zařízením (touto metrikou) je u nás však stále Apple, z jehož zařízení pochází asi 35 % mobilních zobrazení stránek. Apple vede také na dalších trzích, například v Estonsku, Lotyšsku či Chorvatsku, ale jeho podíl postupně klesá.
Výsledky studie ukazují, že Samsung zaznamenal výrazný nárůst mobilní návštěvnosti na všech analyzovaných trzích. Nejvíce mobilních zobrazení webových stránek (kolem 40 %) generují zařízení korejského výrobce v Litvě, Bělorusku a Srbsku. Na dalších trzích by měl její podíl překonat Apple již brzy.
„Data z regionu střední a východní Evropy odráží globální trend prodeje smartphonů. Zařízení se systémem Android získávají stále větší podíl na trhu a posilují svoji pozici oproti těm se systémem iOS, jejichž popularita je v posledních letech stabilní. V boji značek vede Samsung, za kterým následuje Apple,“ uvedl ve zprávě médiím Lauris Lietavietis, odborník společnosti Gemius.