Salesforce: Většina organizací se shodne, že data jsou důležitá, moc jim ale nerozumí

23. 6. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Firmy si nicméně svoji slabost uvědomují – tři čtvrtiny plánují pokračovat nebo zvýšit výdaje na datové dovednosti a školení zaměstnanců.

Společnost Salesforce na základě průzkumu mezi 10 000 vedoucími pracovníky firem po celém světě uvádí, že 80 % respondentů sice tvrdí, že data jsou pro rozhodování v jejich organizaci klíčová, ale 41 % uvádí, že datům nerozumí, protože jsou příliš složitá nebo nejsou dostatečně dostupná.

Výzkum rovněž odhalil, že více než dvě třetiny (67 %) vedoucích pracovníků firem v současné době nevyužívají data k rozhodování o tvorbě cen v souladu s ekonomickými podmínkami, například s inflací. Kromě toho pouze 17 % vedoucích pracovníků využívá data k tomu, aby se řídili přijatými klimatickými cíli.

Trvalou překážkou, která brání vedoucím pracovníkům využívat data v praxi, jsou podle Salesforcu nedostatečné dovednosti v oblasti datové gramotnosti. Třetina (33 %) vedoucích pracovníků podniků postrádá schopnost generovat poznatky z dat; téměř 30 % uvádí, že jsou dokonce zahlceni příliš velkým množstvím.

Maximalizace efektivity

Kromě podpory obchodních plánů je klíčovou součástí zavádění datové kultury také zvyšování odolnosti organizace. Kvůli řešení obav z nedostatku datových dovedností plánuje 73 % společností pokračovat nebo zvýšit výdaje na datové dovednosti a školení zaměstnanců.

ICTS24

Salesforce dále uvádí, že pokud jsou data a analytika správně integrovány a využívány, umožňují společnostem maximalizovat investice do technologií a odhalit příležitosti, které podporují obchodní strategii a posilují důvěru zákazníků.

Efektivním využitím síly datové vědy, strojového učení a integrace dat v reálném čase se přitom mohou vytvářet propojené a hyperpersonalizované zákaznické zkušenosti, díky nimž je zákazník středem všeho, co dělá. Téměř tři čtvrtiny vedoucích pracovníků (73 %) věří, že data budují také důvěru v obchodní konverzaci.

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell