Společnost Salesforce vydala zprávu European Retailers Chart a Path to Profitable Growth, která poskytuje komplexní přehled problémů a investičních priorit vrcholných manažerů maloobchodních společností.
„Dozvěděli jsme se, že maloobchodníci musí posílit své základy, aby zvládli dnešní období nejistoty, a zároveň by měli přijmout opatření na podporu budoucího růstu,“ uvedla Lori Steeleová, prezidentka a CRO společnosti Salesforce EMEA.
Těžké vyhlídky – prozatím
Méně než polovina evropských maloobchodníků uvádí, že jejich výhled na růst tržeb v roce 2023 je pozitivní, přičemž jako nejtěžší provozní problémy, kterým budou v příštím roce čelit, jsou uváděny vysoké náklady na energie a financování.
Ohledně roku 2024 jsou však optimističtější: 78 % jich označuje svoji předpověď tržeb na příští rok za pozitivní. Pod rostoucím tlakem zainteresovaných stran, včetně regulačních orgánů, navíc přijímají evropští maloobchodníci opatření ke zlepšení svých referencí v oblasti udržitelnosti.
Jedním z hlavních cílů evropských maloobchodníků k překonání období nejistoty je podle průzkumu úprava portfolia, přičemž multichannelové podniky hodlají expandovat do nových produktových, servisních a obchodních oblastí.
Kvůli zvýšení příjmů plánuje proto většina dotazovaných v příštích 18 měsících nabízet doplňkové služby, které rozšíří jejich hlavní produkty. Nejčastěji plánovanými typy služeb jsou zdravotní služby, logistika, bonusy pro věrné zákazníky a financování.
Investice do budoucnosti
Salesforce dále odhalil, že bez ohledu na současnou nejistotu na trhu přijímají evropští maloobchodníci opatření na podporu budoucího růstu tím, že investují do posílení svých technologických schopností v oblasti marketingu, zákaznických služeb a dodavatelského řetězce.
V jejich plánech v oblasti marketingu a dodavatelského řetězce hrají také významnou roli investice do umělé inteligence, dat a CRM. Kromě toho se zaměřují na zlepšování provozu prodejen a investice směřují i do jejich efektivity.
Zdroj: Salesforce