Hlavní navigace

Salesforce: Umělá inteligence v roce 2024 změní budoucnost práce

27. 12. 2023
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos
AI by měla přispět k chytřejšímu pracovišti i k vylepšování firemní kultury.

Společnost Salesforce připravila přehled trendů a predikcí v oblasti technologií a umělé inteligence tak, jak je pro příští rok očekávají vedoucí manažeři společnosti. Jeden z průzkumů Salesforce například odhalil, že generativní AI ušetří až pět hodin práce týdně.

Co se dozvíte v článku
  1. Umělá inteligence změní způsob, jakým přemýšlíme o lidské produktivitě
  2. Nárůst samostatných aktivit AI uvolní čas pro práci, která bude mít větší dopad
  3. Schopnosti AI vyřeší problém s nedostatkem lidí v zákaznické podpoře
  4. Firmy budou využívat AI pro zpracování svých dat, aby byly rychlejší a produktivnější
  5. Umělá inteligence přispěje k chytřejšímu pracovišti
  6. AI přispěje k vylepšování kultury na pracovištích

Jak to tedy podle odborníků Salesforce bude v příštím roce vypadat na pracovištích?

Umělá inteligence změní způsob, jakým přemýšlíme o lidské produktivitě

„Šedesát procent vedoucích pracovníků tvrdí, že produktivitu svého týmu měří především sledováním ukazatelů činnosti, jako jsou odpracované hodiny nebo odeslané e-maily,“ říká Christina Janzerová, SVP výzkumu a analýzy ve společnosti Slack.

To se však podle Janzerové změní v souvislosti s rozsáhlejším využíváním AI na pracovištích, protože AI začne nahrazovat velkou část všední, opakující se práce, kterou jsme dlouho měřili jako vstupy produktivity.

„Příští rok firmy změní způsob, jakým měří výkonnost a produktivitu, aby se místo vstupů zaměřily na výsledky, jako jsou produkty uvedené na trh nebo generované kontakty. V souvislosti s tím budou muset vedoucí pracovníci změnit svoje priority z měření činnosti na měření dopadu,“ dodává Janzerová.

Nárůst samostatných aktivit AI uvolní čas pro práci, která bude mít větší dopad

„Hlavním cílem AI v příštím roce je využití technologie k dosažení plné automatizace ve firmách, kdy bude možné zcela automatizovat standardní pracovní postupy,“ nastiňuje Param Kahlon z EVP a GM, Automation & Integration divize ve společnosti Salesforce.

AI má podle Kahlona obrovský potenciál automatizovat všechny běžné úkoly, od zpracování objednávek až po finanční vypořádání a poprodejní podporu.

„Díky identifikaci opakujících se úkolů a využití integrace dat k informovaným predikcím a generování automatizací má AI dobré předpoklady k tomu, aby absorbovala současné rutinní pracovní vzorce a uvolnila náš čas pro smysluplnější, produktivnější a ziskovější práci,“ upřesňuje.

Schopnosti AI vyřeší problém s nedostatkem lidí v zákaznické podpoře

„Historicky nízká míra nezaměstnanosti zhoršila problém udržení zaměstnanců v zákaznických centrech. Generativní AI může vést ke snížení nákladů na nábor těchto zaměstnanců, protože zvyšuje úroveň samoobslužnosti a zlepšuje produktivitu pracovníků v zákaznické podpoře,“ konstatuje Ed Thompson, tržní stratég ve společnosti Salesforce.

Firmy budou využívat AI pro zpracování svých dat, aby byly rychlejší a produktivnější

„Průměrný referent se potýká s problémem přetížení informacemi. Zpracování firemních dat pro něj představuje více než 11 hodin promarněných týdně,“ popisuje Jackie Roccaová, viceprezidentka pro produkty, AI a expanzi, Slack.

V příštím roce podle Roccaové začneme pozorovat zcela reálný dopad generativní umělé inteligence na to, jak pracujeme, jak s těmito daty pracujeme a jak přemýšlíme o produktivitě.

„Začne to schopnostmi, jako je vyhledávání znalostí pomocí AI, které podle mého názoru nejlépe a nejbezprostředněji využívají získávání hodnoty ze stávajících dat zákazníků,“ vysvětluje.

„V dlouhodobějším horizontu se výstupy produktivity skutečně posunou s pokročilejšími schopnostmi generativní AI, jako je automatizace úkolů a schopnost proaktivně odhalovat trendy a poznatky,“ uzavírá Roccaová.

Umělá inteligence přispěje k chytřejšímu pracovišti

„Chatboti a virtuální asistenti zjednoduší práci zaměstnanců tím, že automaticky rezervují správný prostor pro potřeby týmu. AI bude také poskytovat rychlé odpovědi na dotazy, navádět zaměstnance ke zdrojům a usnadňovat požadavky na služby,“ říká Relina Bulchandaniová, EVP, Real Estate and Workplace Services, Salesforce.

„A AI bude řídit proaktivní zapojení zaměstnanců a jejich zkušenosti tím, že bude předpovídat prostory a služby, které zaměstnanci potřebují, aby se jim dařilo, ještě dříve, než si zaměstnanci uvědomí, že je potřebují,“ doplňuje.

MMF24

AI přispěje k vylepšování kultury na pracovištích

„Špičkoví experti neočekávají od své společnosti pouze výplatu. Firmy se budou muset znovu zaměřit na kulturu pracoviště a podporu zaměstnanců na pracovišti i mimo něj. Tyto investice povedou k vyšší spokojenosti zaměstnanců, jejich lepšímu udržení a celkovému obchodnímu úspěchu,“ míní David Ard, vedoucí oddělení Employee Success, Slack a Salesforce.

Zdroj: Salesforce

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci
Kulatý stůl o distribuci: Mezigenerační předěl v IT (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Mezigenerační předěl v IT (2. díl)
Electro World se od 1. 9. mění na Datart
Electro World se od 1. 9. mění na Datart
Eviden: Po dark webu kolují data až 60 % firem
Eviden: Po dark webu kolují data až 60 % firem
Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello