Společnost Salesforce uvádí, že v důsledku makroekonomických nejistot na trzích se organizace více než kdy jindy obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod.
Průzkum společnosti odhalil, že naprostá většina (91 %) respondentů z řad ředitelů IT a osob s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT uvádí, že poptávka po automatizaci ze strany obchodních týmů za poslední dva roky vzrostla.
Největší poptávka po automatizaci přitom přišla ze čtyř oddělení: výzkum a vývoj (39 %), administrativa/provoz (38 %), zákaznický servis (33 %) a marketing (26 %).
Automatizace ano (ale ne za každou cenu)
Průzkum také odhalil, že stávající technologické balíčky ovlivňují rychlost, s jakou jsou týmy IT schopny plnit požadavky na automatizaci ze strany podniku. Téměř všichni (96 %) respondenti uvedli, že úprava a přestavba automatizací je náročná, protože se mění systémy a obchodní požadavky.
Čtyři z pěti respondentů navíc uvedli, že restrukturalizace stávajících aplikačních a datových prostředí za účelem podpory automatizace by pravděpodobně prohloubila technický dluh jejich organizace.
„Organizace napříč všemi odvětvími chtějí co nejrychleji automatizovat procesy a zákaznické služby. Pokud se však budou snažit postupovat rychle pomocí nesprávných nástrojů a technik, budou ve skutečnosti bránit inovacím,“ uvádí Matt McLarty, globální provozní technický ředitel společnosti MuleSoft.
Vzhledem k tomu, že se organizace snaží plně využít potenciál automatizace nejen k podpoře růstu, ale také k efektivnímu růstu rychlejším a méně rušivým způsobem, téměř polovina (44 %) nyní využívá možnosti integrace a správy API k plné podpoře svých snah o automatizaci podnikových procesů.
Správně provedená automatizace podporuje efektivní růst
Dalších 53 % uvedlo, že funkce správy integrace a API využívá v „určité míře“, což naznačuje, že existuje obrovská příležitost efektivněji automatizovat pracovní postupy ve velkém měřítku a rychleji poskytovat služby zákazníkům.
Průzkum rovněž odhalil, že 80 % organizací bude mít hyperautomatizaci ve svém technologickém plánu během příštích 24 měsíců, což znamená, že potřebují správné nástroje a možnosti k vytváření a úpravám automatizací.
„Organizace by si nikdy neměly jen myslet, že jakmile je proces automatizován, je práce hotová,“ říká McLarty. „Jestli jsme se v tomto nestálém období něco naučili, pak to, že potřebujeme novou mentalitu, pokud jde o podnikání.“
Podle McLartyho je důležité, aby se zavedené společnosti zaměřily na tři věci – růst efektivitou a udržitelností, agilitu s bezpečností ve velkém měřítku a neustálé inovace.
Zdroj: Salesforce