Salesforce: Pět klíčových trendů pro digitální transformaci firem v roce 2023

9. 6. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: NicoElNino @ fotolia.com
Jak si zajistit lepší konkurenceschopnost, efektivitu a produktivitu práce? Automatizujte, radí Robbie Kearns ze Salesforce.

Robbie Kearns, area vice president společnosti Salesforce, na pražské konferenci Digital Transformation Summit 2023 upozornil, že řadu společnosti připravují o obchodní příležitosti zastaralé způsoby komunikace a zdlouhavé manuální procesy, které by se daly jednoduše automatizovat.

Co se dozvíte v článku
  1. Investice do automatizace
  2. Využívání low-code a no-code řešení
  3. Rozhodování na základě analýzy dat od AI
  4. Kyberbezpečnost na prvním místě
  5. Využívání celkových zkušeností

Vzniká obrovská propast mezi společnostmi a jejich zákazníky, kdy se 75 % společností domnívá, že jsou prozákaznicky orientované, ale stejného názoru je pouze 30 % zákazníků,“ konstatoval Kearns s tím, že každý třetí zákazník opustí svoji oblíbenou značku hned po první špatné zkušenosti.

Podle něj může jít o zdlouhavé vyřizování zakázky, pomalou reakci na zákazníkovy dotazy, nepersonifikované nabídky, nefunkční platební kanály či jiné problémy, které významně zhoršují nákupní zážitek.

Kearns v tomto kontextu na Digital Transformation Summitu nastínil pět klíčových trendů, kterých by se měly společnosti držet, pokud si chtějí zachovat svoje současné zákazníky a získat nové.

Investice do automatizace

Automatizací běžných a neustále se opakujících procesů podle Kearnse ušetří firma čas i peníze, které může investovat do smysluplnějších aktivit. V současné době provádí firmy po celém světě prostřednictvím Salesforce na 44 miliard úkonů denně a tento počet neustále stoupá.

Využívání low-code a no-code řešení

Kearns naznačuje, že dnes už se nevyplatí investovat do implementování složitých programů. Jasným trendem jsou podle něj low-code a co-code řešení, která využívají umělé inteligence (AI) pro různé predikce a pomoc při analýze obchodních příležitostí.

AI lidem nevezme práci. Naopak člověk, který se naučí dobře využít AI, si ji udrží,“ konstatuje Kearns.

Rozhodování na základě analýzy dat od AI

K správnému a rychlému rozhodování je podle Kearnse třeba svižné a přesné analýzy zákaznických dat, která je přehledná a nepříliš složitá. Takovou dokážou nabídnout aplikace, jež vizualizují data stažená z cloudu.

Kyberbezpečnost na prvním místě

Kybernetická bezpečnost se podle Salesforcu v posledních letech skloňuje stále více a díky stále větší propojenosti různých systémů a AI bude její role v byznyse ještě posilovat.

Každá úspěšná společnost by měla klást na kyberbezpečnost opravdový důraz. Klienti chtějí spolupracovat s obchodními partnery, jejichž infrastruktura je důvěryhodná,“ říká Kearns.

Využívání celkových zkušeností

Kearns v neposlední řadě uvádí, že při stanovování nových obchodních strategií už není možné využívat různá data a zkušenosti s jednotlivými zákazníky odtržená od celkové situace.

Firmy budou stále více investovat do strategií celkových (komplexních) zkušeností, aby tím podpořily vyšší loajalitu u svých zákazníků, ale i zaměstnanců.

ICTS24

Kombinace iniciativ zaměřených na zkušenosti zákazníků a zaměstnanců bude podle něj zásadní pro zvýšení příjmů a udržení klíčových pracovníků, kteří by mohli poskytovat agilnější a stabilní obchodní výsledky.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell