Hlavní navigace

Salesforce: Pět klíčových trendů pro digitální transformaci firem v roce 2023

9. 6. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: NicoElNino @ fotolia.com
Jak si zajistit lepší konkurenceschopnost, efektivitu a produktivitu práce? Automatizujte, radí Robbie Kearns ze Salesforce.

Robbie Kearns, area vice president společnosti Salesforce, na pražské konferenci Digital Transformation Summit 2023 upozornil, že řadu společnosti připravují o obchodní příležitosti zastaralé způsoby komunikace a zdlouhavé manuální procesy, které by se daly jednoduše automatizovat.

Co se dozvíte v článku
  1. Investice do automatizace
  2. Využívání low-code a no-code řešení
  3. Rozhodování na základě analýzy dat od AI
  4. Kyberbezpečnost na prvním místě
  5. Využívání celkových zkušeností

Vzniká obrovská propast mezi společnostmi a jejich zákazníky, kdy se 75 % společností domnívá, že jsou prozákaznicky orientované, ale stejného názoru je pouze 30 % zákazníků,“ konstatoval Kearns s tím, že každý třetí zákazník opustí svoji oblíbenou značku hned po první špatné zkušenosti.

Podle něj může jít o zdlouhavé vyřizování zakázky, pomalou reakci na zákazníkovy dotazy, nepersonifikované nabídky, nefunkční platební kanály či jiné problémy, které významně zhoršují nákupní zážitek.

Kearns v tomto kontextu na Digital Transformation Summitu nastínil pět klíčových trendů, kterých by se měly společnosti držet, pokud si chtějí zachovat svoje současné zákazníky a získat nové.

Investice do automatizace

Automatizací běžných a neustále se opakujících procesů podle Kearnse ušetří firma čas i peníze, které může investovat do smysluplnějších aktivit. V současné době provádí firmy po celém světě prostřednictvím Salesforce na 44 miliard úkonů denně a tento počet neustále stoupá.

Využívání low-code a no-code řešení

Kearns naznačuje, že dnes už se nevyplatí investovat do implementování složitých programů. Jasným trendem jsou podle něj low-code a co-code řešení, která využívají umělé inteligence (AI) pro různé predikce a pomoc při analýze obchodních příležitostí.

AI lidem nevezme práci. Naopak člověk, který se naučí dobře využít AI, si ji udrží,“ konstatuje Kearns.

Rozhodování na základě analýzy dat od AI

K správnému a rychlému rozhodování je podle Kearnse třeba svižné a přesné analýzy zákaznických dat, která je přehledná a nepříliš složitá. Takovou dokážou nabídnout aplikace, jež vizualizují data stažená z cloudu.

Kyberbezpečnost na prvním místě

Kybernetická bezpečnost se podle Salesforcu v posledních letech skloňuje stále více a díky stále větší propojenosti různých systémů a AI bude její role v byznyse ještě posilovat.

Každá úspěšná společnost by měla klást na kyberbezpečnost opravdový důraz. Klienti chtějí spolupracovat s obchodními partnery, jejichž infrastruktura je důvěryhodná,“ říká Kearns.

Využívání celkových zkušeností

Kearns v neposlední řadě uvádí, že při stanovování nových obchodních strategií už není možné využívat různá data a zkušenosti s jednotlivými zákazníky odtržená od celkové situace.

Firmy budou stále více investovat do strategií celkových (komplexních) zkušeností, aby tím podpořily vyšší loajalitu u svých zákazníků, ale i zaměstnanců.

bitcoin_skoleni

Kombinace iniciativ zaměřených na zkušenosti zákazníků a zaměstnanců bude podle něj zásadní pro zvýšení příjmů a udržení klíčových pracovníků, kteří by mohli poskytovat agilnější a stabilní obchodní výsledky.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Kulatý stůl o networkingu: Wi-Fi 7 a NIS 2. Průlom, nebo hype?
Kulatý stůl o networkingu: Wi-Fi 7 a NIS 2. Průlom, nebo hype?
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
Enehano: S chatboty či voiceboty už mají osobní zkušenost tři čtvrtiny Čechů
Enehano: S chatboty či voiceboty už mají osobní zkušenost tři čtvrtiny Čechů