Salesforce: Generace Z pochybuje o svých digitálních dovednostech

13. 9. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © kasto - Adobe Stock
Lidé z generace Z necítí být vybaveni digitálními dovednostmi potřebnými k tomu, aby uspěli v zaměstnání. Pro využití nevyužitých talentů z generace Z musí firmy upřednostnit školení a přehodnotit tradiční požadavky na vzdělání v životopisech.

Společnost Salesforce s odkazem na svůj globální index digitálních dovedností uvádí, že generace Z je první generací, která si nepamatuje svět bez internetu. I tak se pouze 32 % této digitálně orientované generace cítí být velmi dobře vybaveno zdroji pro osvojení digitálních dovedností potřebných k tomu, aby se jim dařilo v současném nebo budoucím zaměstnání.

Nejnovější zjištění zdůrazňují údaje od pracovníků narozených v letech 1997 až 2002 a ukazují, že v kontrastu s překvapivě nízkou digitální připraveností generace Z aktivně vyhledává možnosti vzdělávání a školení, aby si tyto technické obory osvojila.

Protože se předpokládá, že generace Z bude do roku 2025 tvořit 27 % celosvětové pracovní síly, je podle společnosti Salesforce nutné, aby vedoucí představitelé podniků přehodnotili své procesy náboru a školení.

Jak na kariéru v digitálním světě?

Analytici společnosti si položili otázku, proč se generace známá jako „digitální domorodci“ cítí tak pozadu? Pandemie podle Salesforcu v první řadě změnila způsob, jak vypadá osobní pracovní prostředí, školení a mentoring.

Vzhledem k tomu, že globální pracovní síla nyní pracuje v hybridním nebo vzdáleném prostředí, měla generace Z pravděpodobně omezené příležitosti učit se od kolegů, kteří jim mohou poskytnout kariérní poradenství a naučit je dovednostem na pracovišti, které potřebují, aby se jim dařilo.

Méně než čtvrtina příslušníků generace Z se považuje za odborníky v oblasti kódování (20 %) a dovedností zaměřených na udržitelnost (16 %). Jsou také jedinou generací v indexu Salesforce, která považuje umělou inteligenci za pět nejdůležitějších dovedností, které by měla mít v příštích pěti letech (73 %).

Nejmladší generace v pracovním procesu si podle průzkumu plně uvědomuje důležitost AI pro budoucí zaměstnání. Pouze 17 % příslušníků generace Z se však považuje za „pokročilé“ v digitálních dovednostech souvisejících s AI.

Nové cesty na digitální trh práce

Salesforce dále uvádí, že v minulosti bylo obtížné získat práci ve firmě bez čtyřletého vysokoškolského vzdělání. Pandemie však ovlivnila zájem generace Z o jeho získání – mnozí příslušníci této generace nyní zvažují, zda se jim časová a finanční investice vyplatí.

Z toho vyplývá, že pro podniky, které se zavázaly vyžadovat čtyřleté vzdělání, to vytváří menší počet talentů, které mohou zaměstnávat. Dobrou zprávou podle expertů je, že talentů bude dost, pokud firmy změní své myšlení a nebudou přijímat uchazeče jen podle vzdělání.

ICTS24

Výzkum Salesforce Index totiž ukazuje, že více než třetina nastupujících pracovníků z generace Z, ať už s vysokoškolským vzděláním, nebo bez něj, se velmi aktivně účastní vzdělávání a školení, aby získala důležité digitální dovednosti – jde o potenciálně nevyužité talenty, kteří jsou ochotni razit nové kariérní cesty nedotčené jinými generacemi.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell