Salesforce: Dvě třetiny SME by nepřežily pandemii bez moderních technologií

16. 11. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © atanas.dk - Fotolia.com
Studie odhalila, že osm z deseti malých a středně velkých firem plánuje už natrvalo poskytovat služby bezkontaktním způsobem.

Společnost Salesforce ve své studii Small and Medium Business Trends Report uvádí, že pro malé a středně velké podniky byly při vyrovnávání se s pandemií covidu-19 zcela zásadní moderní technologie.

Celkem 62 % malých a středně velkých firem (a dokonce 66 % podniků, kterým se podařilo meziročně růst) je podle výsledků studie považuje za naprosto nezbytné k jejich přežití v pandemickém roce.

Ještě více (71 %) rostoucích firem podle Salesforcu uvádí, že jejich podnikání přežilo pandemii díky digitalizaci – tedy schopnosti fungovat během lockdownů po internetu.

Na 42 % (z loňských 33 %) se také zvýšil podíl meziročně rostoucích malých a středně velkých firem, které zrychlily svoje investice do technologií. Jen necelá čtvrtina (23 %) rostoucích podniků uvádí, že teprve v loňském roce začaly využívat nějaký e-commerce software.

Zákazníci očekávají online transakce

Bezmála tři čtvrtiny (71 %) malých a středně velkých firem v průzkumu Salesforce uvádí, že jejich zákazníci očekávají možnost provádět online transakce.

V případě meziročně rostoucích firem jde o 75 % respondentů. Osm z deseti (79 %) firem bude proto i nadále svoje služby poskytovat bezkontaktním způsobem.

Online obchodování s sebou ale nese i specifické úkoly a rizika, takže plných 95 % z rostoucích firem ve studii uvádí, že musely podniknout opatření na ochranu firemních i zákaznických dat před kybernetickými útoky.

Hned 41 % malých a středně velkých podniků také muselo v loňském roce zrychlit svoje investice do technologií spojených se zákaznickým servisem. A dnes již více než polovina (53 %) malých a středně velkých firem používá nějaký software na podporu poskytování služeb zákazníkům.

Pandemie změnila přístup k práci na dálku

Salesforce dále zjistilo, že během pandemie mnoho majitelů a manažerů malých a středně velkých firem přehodnotilo své strategie, aby udrželi své podniky v chodu a více než kdy jindy zefektivnili jejich provoz. Mnoho firem plánuje některé z těchto změn zachovat natrvalo.

Celkem 75 % malých a středně velkých firem věří, že změny, které v uplynulém roce provedly ve své obchodní činnosti, budou pro jejich podnikání přínosem i z dlouhodobého hlediska. Rovněž více než tři čtvrtiny (77 %) z dotazovaných podniků uvádí, že si vytvořily plány scénářů, jako přípravu na budoucí krize.

Z dlouhodobého hlediska plánuje 36 % malých a středně velkých firem, že jejich zaměstnanci budou alespoň polovinu času pracovat na dálku. Celkem 13 % malých a středně velkých firem plánuje dlouhodobě pracovat převážně na dálku.

Pandemie se samozřejmě zásadně dotkla také zaměstnanců malých a středně velkých firem. Polovina firem, kterým se i v náročném pandemickém roce podařilo růst, umožnila svým zaměstnancům flexibilní pracovní režim,“ říká Michal Mravináč, regional sales manager společnosti Salesforce pro CEE.

bitcoin_skoleni

Oproti tomu umožňovalo flexibilní práci jen 38 % z podniků, jejichž obrat stagnoval nebo meziročně klesnul. Až 44 % majitelů či manažerů malých a středně velkých firem se domnívá, že jejich zaměstnanci očekávají možnost pracovat na dálku,“ dodává.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell