Salesforce: Dvě třetiny SME by nepřežily pandemii bez moderních technologií

16. 11. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © atanas.dk - Fotolia.com
Studie odhalila, že osm z deseti malých a středně velkých firem plánuje už natrvalo poskytovat služby bezkontaktním způsobem.

Společnost Salesforce ve své studii Small and Medium Business Trends Report uvádí, že pro malé a středně velké podniky byly při vyrovnávání se s pandemií covidu-19 zcela zásadní moderní technologie.

Celkem 62 % malých a středně velkých firem (a dokonce 66 % podniků, kterým se podařilo meziročně růst) je podle výsledků studie považuje za naprosto nezbytné k jejich přežití v pandemickém roce.

Ještě více (71 %) rostoucích firem podle Salesforcu uvádí, že jejich podnikání přežilo pandemii díky digitalizaci – tedy schopnosti fungovat během lockdownů po internetu.

Na 42 % (z loňských 33 %) se také zvýšil podíl meziročně rostoucích malých a středně velkých firem, které zrychlily svoje investice do technologií. Jen necelá čtvrtina (23 %) rostoucích podniků uvádí, že teprve v loňském roce začaly využívat nějaký e-commerce software.

Zákazníci očekávají online transakce

Bezmála tři čtvrtiny (71 %) malých a středně velkých firem v průzkumu Salesforce uvádí, že jejich zákazníci očekávají možnost provádět online transakce.

V případě meziročně rostoucích firem jde o 75 % respondentů. Osm z deseti (79 %) firem bude proto i nadále svoje služby poskytovat bezkontaktním způsobem.

Online obchodování s sebou ale nese i specifické úkoly a rizika, takže plných 95 % z rostoucích firem ve studii uvádí, že musely podniknout opatření na ochranu firemních i zákaznických dat před kybernetickými útoky.

Hned 41 % malých a středně velkých podniků také muselo v loňském roce zrychlit svoje investice do technologií spojených se zákaznickým servisem. A dnes již více než polovina (53 %) malých a středně velkých firem používá nějaký software na podporu poskytování služeb zákazníkům.

Pandemie změnila přístup k práci na dálku

Salesforce dále zjistilo, že během pandemie mnoho majitelů a manažerů malých a středně velkých firem přehodnotilo své strategie, aby udrželi své podniky v chodu a více než kdy jindy zefektivnili jejich provoz. Mnoho firem plánuje některé z těchto změn zachovat natrvalo.

Celkem 75 % malých a středně velkých firem věří, že změny, které v uplynulém roce provedly ve své obchodní činnosti, budou pro jejich podnikání přínosem i z dlouhodobého hlediska. Rovněž více než tři čtvrtiny (77 %) z dotazovaných podniků uvádí, že si vytvořily plány scénářů, jako přípravu na budoucí krize.

Z dlouhodobého hlediska plánuje 36 % malých a středně velkých firem, že jejich zaměstnanci budou alespoň polovinu času pracovat na dálku. Celkem 13 % malých a středně velkých firem plánuje dlouhodobě pracovat převážně na dálku.

Pandemie se samozřejmě zásadně dotkla také zaměstnanců malých a středně velkých firem. Polovina firem, kterým se i v náročném pandemickém roce podařilo růst, umožnila svým zaměstnancům flexibilní pracovní režim,“ říká Michal Mravináč, regional sales manager společnosti Salesforce pro CEE.

bitcoin školení listopad 24

Oproti tomu umožňovalo flexibilní práci jen 38 % z podniků, jejichž obrat stagnoval nebo meziročně klesnul. Až 44 % majitelů či manažerů malých a středně velkých firem se domnívá, že jejich zaměstnanci očekávají možnost pracovat na dálku,“ dodává.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Gartner: Šťastné a veselé, výdaje na IT příští rok vzrostou bezmála o desetinu
Gartner: Šťastné a veselé, výdaje na IT příští rok vzrostou bezmála o desetinu
Fortinet: V roce 2025 se připravte na větší a odvážnější útoky
Fortinet: V roce 2025 se připravte na větší a odvážnější útoky
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
ComSource: Čtvrtinu dat nahraných z mobilu na internet tvoří obsah pro sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat nahraných z mobilu na internet tvoří obsah pro sociální sítě