Společnost Salesforce zveřejnila zprávu Holiday Shopping Report 2021, která analyzuje údaje o nákupech více než jedné miliardy nakupujících na platformě Salesforce Customer 360 a aktivity v oblasti obchodu, marketingu a služeb.
Z analýzy vyplývá, že nárůsty na začátku listopadu a na konci prosince pomohly maloobchodníkům překonat nové prodejní rekordy. Spotřebitelé utratili na internetu celosvětově 1,14 bilionu dolarů, zatímco v roce 2020 to bylo 1,1 bilionu.
Zákazníci o letošních Vánocích utráceli brzy i pozdě
Salesforce uvádí, že 30 % celosvětových prodejů bylo dokončeno do 22. 11. 2021. Cyber Week představoval 23 % celosvětových prodejů, což představuje pokles z 24 % v roce 2020.
Vzhledem k tomu, že spotřebitelé nestihli dodržet termíny online zasílání a vzrostly obavy z nových variant onemocnění covid-19, bylo 23 % celosvětových online prodejů uskutečněno mezi 18. 12. a 31. 12. 2021.
Prodejny, které ve stejném období nabízely možnost vyzvednutí na pobočce nebo v prodejně, zachytily podle analytiků 62 % těchto globálních prodejů.
Obchodování na sociálních sítích nadále ovlivňuje nákupní chování spotřebitelů
Průzkum čtvrtého vydání zprávy Connected Shoppers Report společnosti Salesforce dále ukázal, že do roku 2023 se předpokládá, že 25 % nákupů se uskuteční mimo webové stránky, aplikaci nebo fyzický obchod prodejce nebo značky.
Během sváteční sezóny 2021 byla 4 % globálních digitálních prodejů na mobilním zařízení uskutečněna prostřednictvím aplikace sociálních médií a 10 % mobilního provozu pocházelo od spotřebitelů, kteří si prohlíželi sociální sítě.
Vzhledem k tomu, že maloobchodníci začínají budovat své portfolio v metaverzi, je podle expertů zřejmé, že jsou zákazníci připraveni nakupovat prostřednictvím nových kanálů.
Obchody sehrály o letošních Vánocích rozhodující roli
Přestože spotřebitelé o letošních svátcích nadále využívali digitální technologie, fyzické obchody se podle Salesforcu ukázaly jako klíčové v celé nákupní sezóně.
Celkem 60 % celosvětových digitálních prodejů totiž ve skutečnosti ovlivnily kamenné prodejny – od generování až po uspokojení poptávky. Rozvíjející se role prodejen (a jejich zaměstnanců) pomohla odbourat tření mezi digitálními a fyzickými kontaktními body.
„Navzdory přetrvávající pandemii a nesčetným překážkám, jako je logistika dodavatelského řetězce, nízké skladové zásoby a menší slevy, se zákazníci na internetu shromáždili, aby s velkým úspěchem ukončili letošní nákupní sezónu,” řekl Rob Garf, viceprezident společnosti Salesforce.
„S příchodem nového roku musí maloobchodníci prosazovat své značky na platformách, jako jsou sociální sítě, hry, zasílání zpráv a metaverse, aby zaujali zákazníky tam, kde objevují a nakupují produkty,“ dodává.
Podle Garfa musí maloobchodníci také zdvojnásobit své úsilí o novou koncepci fyzických prodejen, aby podporovaly neustále se měnící digitální zážitky.
Zdroj: Salesforce