Hlavní navigace

S poklesem prodejů spotřebitelům Dell doufá v cloud

23. 5. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Tržby Dellu v prvním čtvrtletí nerostly. Prodeje consumer produktů se propadly o 7 %, přičemž servery a sítě zaznamenaly 11% nárůst.

S poklesem prodejů spotřebitelům Dell doufá v cloudSpolečnost Dell zaznamenala v prvním čtvrtletí končícím 29. 3. 2011 mírný růst tržeb o 5 % v oblasti služeb a podnikových řešení. Prodeje consumer produktů, které zahrnují notebooky a desktopy, však poklesly o 7 %. Meziročně obraz vzrostl o 1 %.

Trh sám o sobě je slabší než jsme na začátku čtvrtletí očekávali,“ uvedl v konferenčním hovoru s investory Brian Gladden, finanční ředitel společnosti Dell.

Díky částečnému zjednodušení produktové linie a nižším nákladům na komponenty consumer produktů byla však společnosti ziskovější, než očekávala. Zisk na akcii dosáhl 0,55 dolaru bez zahrnutí akvizičních nákladů. Analytici očekávali výsledek kolem 0,44 dolaru na akcii a tržby ve výši 15,4 miliard dolarů podle průzkumu od Thomson Reuters.

Podle principů GAAP Dell dosáhl v prvním kvartále provozního zisku 1,2 miliardy dolarů. Zisk na akcii (podle GAAP) činil 0,49 dolaru.

Strategický odklon k firemním klientům

S poklesem celkového trhu PC Dell začíná více sázet na budoucnost nových služeb a technologií pro datová centra. Tím se přesouvá od produktů s nízkými maržemi, jako jsou levné notebooky a desktopy.

Strategie se začíná vyplácet, uvedlo vedení společnosti v tiskové zprávě. Příjem ze serverů a síťových produktů vzrostl meziročně o 11 %.

Na druhou stranu krok Dellu ke vlastním úložištím stál výrobce po ukončení spolupráce s EMC určité příjmy. Především vlivem poklesu prodejů úložných serverů postavených na EMC, klesly celkové příjmy z úložišť o 13 %.

Společnost plánuje v následujících měsících obnovení svého consumer portfolia. V podnikové oblasti začaly opět růst výdaje na IT, což podle Dellu přispěje k nadprůměrnému růstu příjmů v druhém čtvrtletí.

bitcoin_skoleni

Dell prodeji tabletů do firem zatím moc nevěří

Výrobce neočekává výrazný růst zájmu firem v oblasti tabletů. „Pro podniky tablety představují po počítačích a mobilních telefonech třetí zařízení, které prostě nechtějí řídit“, uvedl výkonný ředitel Michael Dell. „Není zcela jasné, kolik kusů se prodá,“ uvedl v konferenčním hovoru. „Gartner uvádí, že zde budou v roce 2014 dvě miliardy počítačů. Myslím, že přibližně 10 milionů tabletů se prodalo za posledních 6 měsíců.

Michael Dell zmínil, že nakonec očekává silný trhu tablet a až se tak skutečně stane, Dell bude na tomto trhu významným hráčem. Není si však zatím jistý, kdy situace nastane.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?