Tomáš Punar: Jaká je historie značky Tenda?
Allen Yu: Tenda je mezinárodní společnost s historií sahající do roku 1999. Před více než deseti lety jsme uvedli na trh naši první LAN kartu a od té doby se soustředíme na oblast networkingu. Dnešní nabídku tvoří především bezdrátové, 3G a ADSL produkty. Centrálu Tendy najdete v čínském Shenzhenu, pobočky v Rusku, Indii, Singapuru a tento týden otevíráme pobočku v USA. V roce 2008 dosáhl náš obrat hodnoty 150 milionů americký dolarů.
Čím se odlišujete od vašich konkurentů?
Máme vlastní výzkum a vývoj, vlastní továrny a více než dvacet prodejních poboček po celé Číně. Jsme číslo jedna na trhu Wireless N produktů v Číně. Na domácím trhu zatím prodáváme 70 % našich produktů. Teď chceme ještě více rozvinout prodeje na mezinárodních trzích. Máme výhodu, že disponujeme vlastními zdroji a můžeme v dodávkách velmi efektivně vyhovět potřebám našich distributorů. Na evropské trhy jsme vstoupili před dvěma lety a jsme tedy plně připraveni z hlediska lokalizací produktů i podpory.
Jaká je vaše strategie v prodejním kanále v České republice?
V České republice nabízíme lokalizované produkty v balení s českým popisem a návodem. Máme zde lokální technickou a servisní podporu, kterou zajišťuje firma Intelek, stejně jako samotnou distribuci našich produktů. S Intelekem velmi úzce spolupracujeme také v marketingové oblasti a další podpoře resellerů, kteří prodávají Tendu.
Vše pro domácí sítě
Jaké produkty mohou tuzemští reselleři Tendy nabídnout a které zákazníky s nimi osloví?
Jde o různé produkty z oblasti networkingu, které cílíme na domácnosti a SOHO (malé a domácí kanceláře – pozn. redakce). Nabídka zahrnuje 3G routery, 3G USB modemy, nebo Wi-Fi produky jako routery, přístupové body, LAN karty, nebo modemy. V oblasti Wi-Fi cítíme sílu, máme širokou nabídku. Třetí skupinou jsou switche s pěti, osmi, šestnácti a čtyřiceti osmi porty. Nabízíme i switche s managementem, které jsou určeny pro menší firemní sítě.
Kde mohou reselleři hledat prodejní argumenty?
Tím prvním bude bezpochyby cena. Nabízíme velmi levné a zároveň kvalitní produkty a hlídáme, aby nebyly dražší než nabídka konkurence. Podporujeme své partnery agresivní cenovou politikou. Dále jde o design. Snažíme se o maximální usnadnění instalace nezkušeným uživatelům. Pro používání výrobků Tenda nepotřebují pokročilé počítačové znalosti, software je instalací snadno provede. Třetím důležitým argumentem je už zmíněná lokalizace do národního jazyka. Produkty nabízené v České republice obsahují vedle povinného tištěného českého návodu i lokalizovaného instalačního průvodce, který šetří síly našich partnerů, neboť uživatelé si pak zvládnou dané zařízení nainstalovat sami a nezatěžují jejich technickou podporu.
Víte, jak velký podíl prodaných produktů zákazníci reklamují?
V průměru jde o méně než 0,5 %.
Máte nějakou podporu pro resellery jako například partnerský či motivační program?
Největší podporou je to, že produkty podporující standard wireless N nabízíme za cenu wireless G. Zákazníkovi tak mohou reselleři nabídnout třikrát rychlejší řešení za stejnou cenu. Spolu s naším partnerem na českém trhu připravujeme také marketingovou a obchodní podporu partnerů, kterou budeme na trh v ČR postupně uvádět v tomto roce.
Budoucnost bezdrátová
Jaké novinky můžeme od Tendy letos očekávat a jaké obecné trendy pozorujete na trhu síťových produktů?
V budoucnosti bude vše bezdrátové, proto uvádíme nové produkty pro oblast 3G. Půjde o snadno použitelná a přenositelná zařízení. Stejně tak připravujeme řadu dalších bezdrátových produktů. Vím, že důvěru partnerů si zasloužíme, až naše produkty vyzkouší. Věřím, že budou spokojeni.
Allen Yu
Pracuje pro čínského výrobce Tenda čtvrtým rokem. Aktuálně je zodpovědný za distribuční síť v evropském regionu. „V České republice jsem poprvé a moc se mi tu líbí. Jste velmi příjemní lidé,“ sdělil ChannelWorldu před odletem do Francie, kde pokračoval v rozhovorech s evropskými distributory.