LED technologie je již v tisku poměrně velmi vyvinutá. Kde se ještě vůbec můžete zlepšovat oproti konkurenčním řešením?
V rozlišení tisku jsme již dosáhli 1200 dpi. Věřím, že naši konkurenti v oblasti LED nedosahují v přesnosti tisku takových výsledků. Z pohledu rozlišení bychom mohli jít ještě dále, ale nemyslím si, že by to nyní mnoho zákazníků ocenilo. Výhodou LED je, že přidáním dalších čipů, můžete v podstatě libovolně zvýšit šířku tisku.
Pokud byste měl sdělit resellerům hlavní prodejní argumenty a odlišení se od konkurence v případě nových modelů tiskáren a MFP, jaké by byly?
Technologie jen jedna stránka, musíme se dívat i na potřeby zákazníka. Jakkoliv dobrá technologie nemusí uživateli podávat vždy dobré řešení. Díky LED a její schopnosti rychlé emitace světelných paprsků dosahujeme velké rychlosti tisku. Zároveň nám technologie umožňuje tisknout na širší a delší média s vyšší gramáží. Tyto parametry otevírají dveře in-house tisku bez potřeby zadávat zakázky ven a umožňují zkrátit tak rychlost vyhotovení. Právě uváděnou novinkou je například tisk bílým tonerem, který výrazně zpřístupňujeme komerční sféře (využití především při potisku průhledných médií, pozn. red.).
Rozšíření portfolia představuje nové příležitosti pro vaše existující partnery. Jak hodláte podpořit jejich vstup do nových segmentů?
Nabídku rozšiřujeme o low-end i high-end, čímž se nám, a tím pádem i našim channel partnerům otevírají dveře k dalším zákazníkům. Na trhu tisku jsme spíše menším hráčem a ve 100 % případů dodáváme přes prodejní kanál. S novými produkty bychom rádi jednak rozšířili naši partnerskou síť, ale také prohloubili spolupráci s každým jedním. Pokud drží některý z našich partnerů u svého zákazníka 10% podíl, ať jej zvýší na 25 %.
Z těchto důvodů téměř zdvojnásobujeme marketingové investice. Jednak se budeme snažit více produkty tlačit přes prodejní kanál a jednak chceme zvýšit znalost značky u koncových zákazníků. Konkrétní rozdělení sil se bude u jednotlivých zemí lišit.
Jedním ze současných trendů v oblasti tisku jsou řízené tiskové služby (managed print services). Považujete MPS za hlavní směr a příležitost pro resellery?
Managed print services jsou poměrně široká problematika. Nejedná se jen o nějaký pronájem tiskáren, ale jde o pohled, jak zákazník využívá svá tisková zařízení a jak by je mohl využívat lépe. MPS tedy zahrnuje analýzu, vyhodnocování a samotnou správu produktu. Specializovaní channel partneři se do této pozice mohou posouvat, ale řada prodejních partnerů jsou reselleři IT, přičemž tiskárny jsou jen jednou z částí jejich zájmu. Jejich příležitostí je pak přeprodej MPS poskytovaných přímo prostřednictvím Oki. Partner v takovém případě vystupuje jako hlavní kontakt pro zákazníka a provádí fakturaci.
Představení produktových novinek naleznete v samostatné reportáži. Z pohledu trendů doporučujeme článek s trendy v tisku v Evropě podle Arnauda Gagneuxe z IDC, který rovněž vystoupil v rámci konference Oki.
Zdroj: ChannelWorld