Jan Mazal: Co znamenají akvizice Akorri Networks a Engenio pro strategii Netappu v prodejním kanále a jaké příležitosti otevírají partnerům?
Julie Parrish: Z pohledu výhod jsou obě akvizice odlišné. Byznys externích úložišť Engenio rozšiřuje naše celosvětové distribuční kanály a zvyšuje naše možnosti v oblasti OEM prodeje, což byla historicky nejsilnější stránka této společnosti. Ve spolupráci se všemi původními OEM partnery pokračujeme a zakládáme pro ně dedikovanou partnerskou organizaci. Považuji to za důležité, protože nám Engenio nejenom nabídlo velmi zdravý OEM byznys, ale také kompletní řadu výkonných úložných systémů pro odvětví s vysokými požadavky na přenos a ukládání dat jako jsou například obrana a supercomputing.
Akvizice Akorri nám umožnila integrovat důležité funkce pro analýzu a strukturování velkých, heterogenních objemů dat do našeho OnCommand management softwaru. S tím, jak se zákazníci a podniky stále více spoléhají na velká data v oblasti hlasu, videa a výkonných aplikací, roste význam tohoto sektoru pro NetApp i naše partnery.
Jaké změny NetApp letos provedl v partnerském programu? Promítlo se to nějak do požadavků na partnery?
Letos zvyšujeme podporu především v oblasti Professional Services. Zvýšili jsme marketingovou oporu, ale neměníme úrovně požadavků ani nezavádíme nová pravidla. Na partnerech nám velmi záleží, jelikož kolem tří čtvrtin celosvětových příjmů generujeme z nepřímého prodeje. V Evropě je podíl ještě vyšší. V podstatě sázíme na kvalitu služeb partnerů ve smyslu nastavení, implementace a podpůrných instalací, které pohání naše příjmy.
Byznys NetAppu je cloudový byznys
Jak rostoucí popularita cloud computingu ovlivňuje podnikání vašich partnerů a jaké kroky mají podsoupit, aby jí využili?
Byznys NetAppu je dnes cloudový byznys. Naše úložná infrastruktura je navržena pro stavění flexibilních, efektivních a plně virtualizovaných prostředí. Ať už se bude jednat o řízené služby jako hostovaný Exchange, infrastrukturu virtualizovaných desktopů, čistě infrastrukturu jako službu nebo jakékoliv nové cloudové řešení. Stručně řečeno kombinace NetAppu jako experta na infrastrukturu ukládání dat a partnerů pro síťová řešení, výpočty a řízené služby je virtuálně neporazitelná.
Na jaké partnery se zaměřujete v České republice nejvíce a kde pro ně lokálně vidíte největší potenciál růstu?
Mezi naše partnery v České republice patří například ProAct, Comparex, Fujitsu, Simac a další reselleři s přidanou hodnotou. Pokrývají rozsah od globálních partnerů až po menší dedikované resellery na Gold a Silver úrovni.
Stále hledáme nové partnery, kteří zde budou chtít působení NetAppu podpořit. Velký potenciál má především sektor středních podniků, kde bychom chtěli zvýšit náš podíl a vybudovat partnerskou strukturu. To znamená jednak hledání nových partnerů, ale také zvyšování podpory pro ty stávající prostřednictvím Silver Partner Programu. Zároveň je lokálně připravujeme pro růst v oblastech infrastruktury virtuálních desktopů (VDI), unifikovaných úložišť a komprese v zálohování a archivaci dat. A samozřejmě v oblasti velkých dat, která znamenají velkou výzvu pro ukládání v cloudu.
Středně velké firmy v hledáčku
NetApp zaznamenal ve 4. fiskálním kvartálu 2011 výrazný nárůst podílu na trhu úložišť. Jak se vám dařilo?
S výsledky fiskálního roku 2011 jsem extrémně spokojená. Náš obrat rostl meziročně o 30 % a nárůst peněžních toků z provozu dosáhl dokonce 38 %. Znamenalo to pro nás nejvyšší nárůst tržního podílu v historii, což dle mého názoru dokazuje, že jsme spolehlivým dodavatelem úložišť pro podnikové zákazníky po celém světě.
Jaké jsou další cíle NetAppu pro tento rok?
Letošní cíl je jasný – chceme upevnit a budovat naše působení ve východní Evropě. Chceme maximálně podpořit prodeje v České republice, Maďarsku a Polsku, přičemž budeme klást důraz obzvláště na středně velké podniky. Snažíme se, abychom se do konce roku 2012 stali v Evropě hlavním dodavatelem úložných řešení. Věříme, že naše strategická partnerství a významné trendy v odvětví jako cloud a velká data nám pomohou těchto cílů dosáhnout.
Julie Parrish, viceprezidentka globálních partnerských prodejů, je zodpovědná za strategickou vizi a realizaci celosvětového partnerského programu společnosti NetApp. Zároveň má na starost komunikaci s médii v oblasti prodejního kanálu. Před nástupem do společnosti NetApp působila jako viceprezidentka procelosvětový prodejní kanál ve společnosti Symantec a prezidentka channel marketingu ve společnosti Veritas.
Zdroj: ChannelWorld