Rozhovor: NetApp jede na vlně cloudu a velkých dat

22. 8. 2011
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor:
Julie Parrish odpovídá otázky ohledně nových příležitostí pro partnery v podobě posledních akvizic NetAppu a tržních trendů v oblasti ukládání dat.

Jan Mazal: Co znamenají akvizice Akorri Networks a Engenio pro strategii Netappu v prodejním kanále a jaké příležitosti otevírají partnerům?

Julie Parrish: Z pohledu výhod jsou obě akvizice odlišné. Byznys externích úložišť Engenio rozšiřuje naše celosvětové distribuční kanály a zvyšuje naše možnosti v oblasti OEM prodeje, což byla historicky nejsilnější stránka této společnosti. Ve spolupráci se všemi původními OEM partnery pokračujeme a zakládáme pro ně dedikovanou partnerskou organizaci. Považuji to za důležité, protože nám Engenio nejenom nabídlo velmi zdravý OEM byznys, ale také kompletní řadu výkonných úložných systémů pro odvětví s vysokými požadavky na přenos a ukládání dat jako jsou například obrana a supercomputing.

Akvizice Akorri nám umožnila integrovat důležité funkce pro analýzu a strukturování velkých, heterogenních objemů dat do našeho OnCommand management softwaru. S tím, jak se zákazníci a podniky stále více spoléhají na velká data v oblasti hlasu, videa a výkonných aplikací, roste význam tohoto sektoru pro NetApp i naše partnery.

Jaké změny NetApp letos provedl v partnerském programu? Promítlo se to nějak do požadavků na partnery?

Letos zvyšujeme podporu především v oblasti Professional Services. Zvýšili jsme marketingovou oporu, ale neměníme úrovně požadavků ani nezavádíme nová pravidla. Na partnerech nám velmi záleží, jelikož kolem tří čtvrtin celosvětových příjmů generujeme z nepřímého prodeje. V Evropě je podíl ještě vyšší. V podstatě sázíme na kvalitu služeb partnerů ve smyslu nastavení, implementace a podpůrných instalací, které pohání naše příjmy.

Byznys NetAppu je cloudový byznys

Jak rostoucí popularita cloud computingu ovlivňuje podnikání vašich partnerů a jaké kroky mají podsoupit, aby jí využili?

Byznys NetAppu je dnes cloudový byznys. Naše úložná infrastruktura je navržena pro stavění flexibilních, efektivních a plně virtualizovaných prostředí. Ať už se bude jednat o řízené služby jako hostovaný Exchange, infrastrukturu virtualizovaných desktopů, čistě infrastrukturu jako službu nebo jakékoliv nové cloudové řešení. Stručně řečeno kombinaceNetApp V-Series Open Storage Controller NetAppu jako experta na infrastrukturu ukládání dat a partnerů pro síťová řešení, výpočty a řízené služby je virtuálně neporazitelná.

Na jaké partnery se zaměřujete v České republice nejvíce a kde pro ně lokálně vidíte největší potenciál růstu?

Mezi naše partnery v České republice patří například ProAct, Comparex, Fujitsu, Simac  a další reselleři s přidanou hodnotou. Pokrývají rozsah od globálních partnerů až po menší dedikované resellery na Gold a Silver úrovni.

Stále hledáme nové partnery, kteří zde budou chtít působení NetAppu podpořit. Velký potenciál má především sektor středních podniků, kde bychom chtěli zvýšit náš podíl a vybudovat partnerskou strukturu. To znamená jednak hledání nových partnerů, ale také zvyšování podpory pro ty stávající prostřednictvím Silver Partner Programu. Zároveň je lokálně připravujeme pro růst v oblastech infrastruktury virtuálních desktopů (VDI), unifikovaných úložišť a komprese v zálohování a archivaci dat. A samozřejmě v oblasti velkých dat, která znamenají velkou výzvu pro ukládání v cloudu.

Středně velké firmy v hledáčku

NetApp zaznamenal ve 4. fiskálním kvartálu 2011 výrazný nárůst podílu na trhu úložišť. Jak se vám dařilo?

S výsledky fiskálního roku 2011 jsem extrémně spokojená. Náš obrat rostl meziročně o 30 % a nárůst peněžních toků z provozu dosáhl dokonce 38 %. Znamenalo to pro nás nejvyšší nárůst tržního podílu v historii, což dle mého názoru dokazuje, že jsme spolehlivým dodavatelem úložišť pro podnikové zákazníky po celém světě.

Jaké jsou další cíle NetAppu pro tento rok?

bitcoin školení listopad 24

Letošní cíl je jasný – chceme upevnit a budovat naše působení ve východní Evropě. Chceme maximálně podpořit prodeje v České republice, Maďarsku a Polsku, přičemž budeme klást důraz obzvláště na středně velké podniky. Snažíme se, abychom se do konce roku 2012 stali v Evropě hlavním dodavatelem úložných řešení. Věříme, že naše strategická partnerství a významné trendy v odvětví jako cloud a velká data nám pomohou těchto cílů dosáhnout.


Julie Parrish, viceprezidentka globálních partnerských prodejů, je zodpovědná za strategickou vizi a realizaci celosvětového partnerského programu společnosti NetApp. Zároveň má na starost komunikaci s médii v oblasti prodejního kanálu. Před nástupem do společnosti NetApp působila jako viceprezidentka procelosvětový prodejní kanál ve společnosti Symantec a prezidentka channel marketingu ve společnosti Veritas.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem