Jan Mazal: Jak může reseller zákazníkovi vysvětlit odlišnou konektorovou výbavu u domácích a firemních monitorů?
Milan Krejzlík: Všechny aktuální modely monitorů Philips jsou vybaveny HDMI portem, u firemních monitorů přecházíme na Display Port, jelikož umožňuje řetězení monitorů. Na jeden kabel, respektive konektor lze utáhnout až čtyři monitory s Full HD rozlišením a 3D obrazem. Bez 3D lze pak po jednom kabelu přenášet až šest monitorů. Ve Windows se přitom displeje tváří jako nezávislé plochy.
Všechny monitory Philips mají také minimálně jeden USB port. Současná řada B pak disponuje USB hubem se dvěma porty a nejvyšší řada P dokonce hubem se čtyřmi USB porty.
Philips je známý použitím senzorů v monitorech, k čemu konkrétně slouží?
Již více než rok montujeme do monitorů PowerSensor, což je technologie, která šetří spotřebu elektrické energie. Infra přijímač sleduje prostor zhruba tři čtvrtě metru před LCD. Když senzor zjistí, že uživatel před displejem nesedí, automaticky sníží jas a spotřeba monitoru klesne o 50 %. Funkce není závislá na počítači, jelikož je integrovaná přímo v monitoru.
Úplnou novinkou je však ErgoSensor, což je technologie, která hlídá uživatele, zda sedí správně před monitorem. Senzor v rámu monitoru snímá uživatele při práci a ikonkou v rohu jej pak upozorňuje, když má po delší dobu špatné držení těla, sedí příliš blízko, případně pracuje moc dlouho bez pauzy. Uživatele také informuje, jak nastavit monitor pro optimální vzdálenost a ergonomickou pozici.
Trendem v prodejních argumentech monitorů je úspora energie. Jakou odpověď kromě PowerSensoru nabízí Philips?
Na úsporu energie klade Philips opravdu velký důraz. Ve standby módu dosahují displeje spotřeby pod 0,1 wattu. Vyšší modely mají vypínač, který zabrání spotřebě úplně. Díky tomu také získávají certifikace EPEAT a Energy Star.
Častými prodejními argumenty jsou parametry jako kontrast, jas a rychlost odezvy. Čím mohou reselleři přesvědčovat zákazníky u Philipsu?
V této oblasti Philips používá jednak tzv. technologii SmartImage, která umožňuje zvolit z několika nastavení obrazu při různých použitích a zároveň analyzuje zobrazovaný obsah a podle toho optimalizuje křivky barev, kontrast a ostrost. Obdobně pak technologie SmartContrast automaticky nastavuje barvy a řídí intenzitu podsvícení k dynamickému zvýšení kontrastu v situacích, kdy jsou zobrazovány tmavé tóny. Plynulý obraz bez stínů zajišťuje technologie zvýšení odezvy až na 2 ms, která se aktivuje například při hraní her nebo sledování filmů. Úplnou novinkou je funkce SmartTxt, kdy čip v LCD průběžně vyhodnocuje obsah obrazu, ponechává grafickou část bez zásahu a vylepšuje pouze zobrazení textu pro lepší čitelnost.
Existuje k monitorům Philips i nějaký software, který by uživatelům umožnil další nastavení obrazu?
Ano, ke všem LCD dodáváme zdarma CD se softwarem SmartControl pro kalibraci barev, kontrastu, jasu apod. Řady E a V mají odlehčenou variantu. Vyšší modely jsou pak vybaveny verzí Premium, která umožňuje správu desktopů až pro čtyři monitory. Lze přes něj také volit zobrazení na jednotlivých displejích přes kontextové menu. Pokud uživatel CD ztratí, může si software stáhnout i z webu MMD.
Které technologické novinky podle vás odlišují Philips a AOC od konkurence?
Společnosti AOC i Philips začaly dodávat monitory s technologií MHL (Mobile High Definition Link) podporující chytré telefony. Přes USB připojení tak lze připojit smartphone do HDMI vstupu monitoru a sledovat na něm veškerý obsah, a to až ve Full HD rozlišení. Telefon se přes USB zároveň nabíjí. U Philipsu uvedeme modely s Technologií AmbiGlow, která stejně jako tomu bylo již dříve u televizorů této značky, promítá na zeď barevné tóny v závislosti na zobrazovaném obsahu.
Philips také jako jeden z mála výrobců nabízí 3D monitory, které lze sledovat bez brýlí. Jak to funguje?
Philips používá tzv. technologii 3D stereovize, kdy je na LCD nanesena speciální folie, která směruje obraz pro každé oko. Celkový viditelný úhel tak dosahuje 150° a prostorový obraz lze sledovat zhruba ve vzdálenosti 1,5 metru bez speciálních brýlí. Displej je určen spíše pro marketingové a propagační účely. Vyšší pořizovací cenu můžete zákazníkovi odůvodnit možností podpory ze strany MMD, které mu na vyžádání pomůže vytvořit 3D obraz např. pro propagaci.
Mohl byste stručně představit i značku AOC, kterou MMD zastupuje?
AOC nabízí tři základní řady monitorů, které se liší použitými materiály a designem. V portfoliu jsou modely od 19 do 27 palců. Za nejoblíbenější u nás můžeme označit řadu 50, která nyní přechází na řadu 60. Všechny tyto monitory mají držák VESA, lze je tedy instalovat na zeď a je k nim možné nabídnout i lepší stojany. V portfoliu 3D monitorů AOC naleznete modely s aktivní i pasivní technologií. Již teď můžu říci, že na trh přijdou prémiové 3D modely s úhlopříčkou 23 a 27 palců, které budou mít menší rámeček a tenčí design.
Jaký monitor AOC byste vyzdvihl na závěr?
Model MyConnect e2251Fwu má funkci USB bez adaptéru, která umožňuje monitor napájet a zároveň přenášet signál (obraz ve Full HD) stejným USB kabelem. Tímto způsobem je možné zapojit až šest monitorů. Zákazník zároveň ušetří na kabelech, jak z pohledu prostorového, tak nákladového.
Chystají se v MMD změny, o kterých by partneři měli vědět?
Od 1. 1. 2013 se budu zaměřovat na rozvoj nového projektu public signage Philips v ČR, SR, Polsku a možná Maďarsku. Mou práci od stejného data přebírá Jana Robešová, která bude zodpovědná kompletně za prodej, marketing, PR a další aktivity na českém a slovenském trhu. Já pro ni zajistím technickou podporu.
Zdroj: ChannelWorld