Hlavní navigace

Roste konkurence e-tailu? Aukro ruší poplatky za vystavení zboží prodejci

16. 4. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © vilisov - Fotolia.com
Portál Aukro.cz v rámci nové prodejní strategie cílí na profesionální prodejce. Zrušení poplatků za vystavení v hlavních obchodních kategoriích má být pouze prvním krokem.

Obchodní portál Aukro.cz se rozhodl vyjít vstříc profesionálním prodejcům. V rámci nové prodejní strategie portál zruší poplatky za vystavení zboží v hlavních prodejních kategoriích.

Aukro.cz se tak snaží po vzoru mateřského Allegro.pl v Polsku vybudovat silnější platformu, která by konkurovala klasickému e-tailu.

Středobodem nové koncepce jsou profesionální prodejci. Chceme s nimi komunikovat rychleji a lépe se přizpůsobit tomu, co pro svůj byznys potřebují. Zrušení poplatků za vystavení je jen prvním krokem,“ uvedl k plánované strategii Milan Kučera, ředitel obchodního portálu.

Poplatky za vystavení představovaly pro řadu prodejců bariéru, proč na Aukru neprodávat,“ dodal Milan Kučera.

Zrušení poplatků podle něj nepřinese výhody pouze prodejcům, ale především kupujícím, díky rozšířené nabídce a výhodnějším cenám.

Ztratí prodejce identitu?

Aukro dále plánuje zjedodušit registrační proces pro profesionální prodejce, poskytnout jim jednodušší formy propojení přes XML feed a aktivnější podporu přes speciální zákaznické oddělení.

Součástí strategie bude i akvizice nových prodejců do Zóny značek, jejichž počet chce portál podle Milana Kučery do konce roku navýšit až o 50 %.

Prodejce, který nabídne své zboží přes Aukro získává na jednu stranu teoretický zásah 1,36 unikátních uživatelů měsíčně (NetMonitor, únor 2014), což mu může pomoci oslovit podstatně širší základnu zákazníků.

Na druhou stranu mu odebírá možnost se více odlišit mezi ostatními. Kromě produktového popisu, který lze kastomizovat, je nákupní proces a komunikace se zákazníkem v podstatě pro všechny stejná.

CS24

Pro e-shopy i tradiční resellery může jít o další prodejní kanál, který má ale své výhody i stinné stránky. Pro e-tail by pak v případě úspěchu mohla nová prodejní strategie Aukra představovat vzhledem k množství uživatelů vážnější konkurenci.

Zdroj: Aukro.cz, ChannelWorld

Čtěte dále

Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI