Obchodní portál Aukro.cz se rozhodl vyjít vstříc profesionálním prodejcům. V rámci nové prodejní strategie portál zruší poplatky za vystavení zboží v hlavních prodejních kategoriích.
Aukro.cz se tak snaží po vzoru mateřského Allegro.pl v Polsku vybudovat silnější platformu, která by konkurovala klasickému e-tailu.
„Středobodem nové koncepce jsou profesionální prodejci. Chceme s nimi komunikovat rychleji a lépe se přizpůsobit tomu, co pro svůj byznys potřebují. Zrušení poplatků za vystavení je jen prvním krokem,“ uvedl k plánované strategii Milan Kučera, ředitel obchodního portálu.
„Poplatky za vystavení představovaly pro řadu prodejců bariéru, proč na Aukru neprodávat,“ dodal Milan Kučera.
Zrušení poplatků podle něj nepřinese výhody pouze prodejcům, ale především kupujícím, díky rozšířené nabídce a výhodnějším cenám.
Ztratí prodejce identitu?
Aukro dále plánuje zjedodušit registrační proces pro profesionální prodejce, poskytnout jim jednodušší formy propojení přes XML feed a aktivnější podporu přes speciální zákaznické oddělení.
Součástí strategie bude i akvizice nových prodejců do Zóny značek, jejichž počet chce portál podle Milana Kučery do konce roku navýšit až o 50 %.
Prodejce, který nabídne své zboží přes Aukro získává na jednu stranu teoretický zásah 1,36 unikátních uživatelů měsíčně (NetMonitor, únor 2014), což mu může pomoci oslovit podstatně širší základnu zákazníků.
Na druhou stranu mu odebírá možnost se více odlišit mezi ostatními. Kromě produktového popisu, který lze kastomizovat, je nákupní proces a komunikace se zákazníkem v podstatě pro všechny stejná.
Pro e-shopy i tradiční resellery může jít o další prodejní kanál, který má ale své výhody i stinné stránky. Pro e-tail by pak v případě úspěchu mohla nová prodejní strategie Aukra představovat vzhledem k množství uživatelů vážnější konkurenci.
Zdroj: Aukro.cz, ChannelWorld