Nová studie vypracovaná aliancí Global Technology Distribution Council (GTDC) naznačuje, že doba, kdy výrobci jednoduše říkali distributorům, co mají dělat, se zřejmě chýlí ke konci.
GTDC uvádí, že si výrobci začínají uvědomovat hodnotu zkušeností svých distribučních partnerů. To vede k nastavování užší spolupráce a oboustranné výměně informací.
Více než 70 % oslovených výrobců se domnívá, že v příštích třech až pěti letech dojde k nárůstu podílu byznysu uskutečněného skrze dvouúrovňovou distribuci, přičemž pomyslnou smetanu slíznou především partneři s přidanou hodnotou.
Podíl VAD má podle GTDC v následujících letech obecně růst na úkor klasické broadline distribuce, což má přímou souvislost s výše uvedeným. Jiný slovy, tradiční „přeprodej krabic“ přestává stačit.
Nové modely vyžadují nové přístupy
„Distributor zná výrobce, pracuje na řešeních a ví, co a jak pospojovat. Nacházíme se uprostřed dění, máme znalosti a dokážeme obstarat vzdělávání a školení,“ shrnul generální ředitel GTDC Peter van den Berg.
Hodnota distributorů by se měla podle studie naplno projevit u internetu věcí, který minimálně v případě větších nasazeních vyžaduje vysokou úroveň znalostí napříč celým řetězcem včetně distributora a koncového integrátora.
GTDC dodává, že celá situace má i svá úskalí. Na straně distribuce totiž vyžaduje investice do technologií a především do lidí, aby bylo možné hladce přejít na nové obchodní modely.
To je však něco, co nemusí trápit ani výrobce, ani resellery. Někteří distributoři situaci nezvládnou a budou upozaděni, zatímco jiní si vybudují silnou pozici a budou schopni poskytovat užitečnou pomoc na jednu i druhou stranu.
Zdroj: GTDC