Splolečnost Mailkit zveřejnila seznam trendů, které podle ní budou letos hrát důležitou roli v oblasti e-mailového marketingu. Nové marketingové kanály podle Mailkitu přinesly do e-mailingu velké množství změn, a to jak v oblasti přípravy kampaní, tak jejich realizace.
V roce 2016 proto lze čekat výrazně vyšší míru využití známých marketingových postupů pro zvýšení efektivity e-mailových kampanní. Jaké trendy to budou?
1. Responsivní design a čtení e-mailů na mobilních zařízeních
Mailkit uvádí, že v letošním roce překročí podíl čtení e-mailů na mobilních zařízeních v ČR hranici 50 % ve všech segmentech, a proto se žádný marketér nevyhne tomu, aby přehodnotil grafické zpracování svých kampaní.
Příprava nových šablon s responsivním designem bude zásadní výzvou pro nejedno marketingové oddělení, kde se doposud pracovalo s plně obrázkovými maily. Tato změna však nepřinese pouze náklady na redesign, ale i zásadní výhody ve formě lepší využitelnosti a v případě správné realizace i vyšší úspěšnosti.
2. Personalizace a segmentace
Napříč všemi reklamními kanály se podle Mailkitu potvrzuje, že příjemci výrazně více akceptují nabídky, které jsou jim připraveny na míru, což v e-mailovém marketingu platí dvojnásob. Zákazníci jsou dnes zahlceni velkým množstvím e-mailů a personalizace a segmentace se stávají zásadním nástrojem pro udržení úspěšnosti kampaní.
Personalizace a segmentace kampaní bude znamenat zvýšené nároky na marketingová oddělení, bude vyžadovat lepší a rozsáhlejší přípravu obsahu, který se však zároveň stane využitelným pro řadu dalších digitálních kanálů. Náročnost přípravy pomohou snížit profesionální nástroje, které umožní propojit personalizační data a jejich zpracování a využití pro web, e-mail i další kanály
3. Obsah tvořený uživateli
Mailkit uvádí, že v posledních letech zaznamenal nárůst využití uživatelského obsahu na úkor klasického firemního copywritingu. Ať už jde o příspěvky na diskuzních fórech, sociálních sítích, příspěvky na blozích, účinnost příspěvků psaných uživateli je podle společnosti neoddiskutovatelná.
Uživatelský obsah se tak v tomto roce stane i součástí e-mailových kampaní, kde uživatelské příspěvky ze sociálních sítí, diskuzních fór a blogů pomohou podpořit pozitivní image produktů. Tyto uživatelské mikrorecenze mohou nahradit popisy produktů a podpořit v příjemci důvěru v nabízené zboží či služby.
4. Transparentnější komunikace
Nejasná a netransparentní komunikace se zákazníkem byla podle Mailkitu v předchozích letech velkým problémem mnoha kampaní. Navzdory proklamované orientaci na zákazníka proběhlo velké množství kampaní, které zcela ignorovaly potřeby příjemce a soustředily se téměř výhradně na potřeby odesílatele.
Společnosti se letos podle Mailkitu více zaměří na komunikaci se zákazníkem a poskytování detailnějších informací pomocí transakčních kampaní. Ať už se bude jednat o notifikace o procesu vyřízení objednávky nebo krátkou zprávu informující o plánovaných změnách, které mohou mít vliv na zákazníka, důraz bude kladen na spokojenost a informovanost klienta.
5. Nové předpovědi konce e-mailu
Podle Malkitu se letos (tak jako každý rok) objeví nové předpovědi o tom, že e-mail bude něčím nahrazen, a nepochybně má přijít i nějaká nová aplikace, která bude mít ambice stát se právě takovou náhradou.
Mailkit však uvádí, že se takové předpovědi pravidelně objevují minimálně pět let, ale e-mail jje přesto stále jedním z nejpodstatnějších nástrojů komunikace i marketingu. Bez e-mailové adresy se stále neobejdeme v sociálních sítích, v zaměstnání, ani v dalších on-line službách.
Zdroj: Mailkit