Česká pobočka Microsoftu publikovala výsledky svého průzkumu týkajícího se preferencí rodičů při nákupu zařízení pro své školou povinné děti. Průzkum ukázal, že telefon, počítač či tablet již patří mezi základní vybavení většiny dnešních školáků, ale 80 % rodičů při výběru takového zařízení nepovažuje jeho využitelnost pro výuku za podstatné hledisko.
Mnohem důležitější jsou technické parametry, které jako první prioritu uvedlo 38 % respondentů, a cena, kterou uvedlo 24 % respondentů. Využitelnost pro výuku je s 19 % až na třetí příčce.
Polovina rodičů uvažuje nad koupí telefonu
Největší počet rodičů (50 %) před zahájení školního roku uvažuje o nákupu telefonu, 40 % přemýšlí o počítači (18 % o notebooku, 17 % o desktopu a 5 % o zařízení typu 2v1) a 28 % zvažuje koupi tabletu. O nákupu žádného z těchto či podobných zařízení neuvažuje jen 23 % rodičů.
Rodiče předpokládají, že by počítač či tablet mohl školákům nejčastěji sloužit k vyhledávání na internetu (64 %), o druhé místo se s 58 % dělí vzdělávací aplikace a hraní her. Psaní úkolů a příprava prezentací následuje s 51 %. Zařízení by ale podle rodičů mohlo dětem sloužit i jako elektronický sešit (29 %) či náhrada učebnice (28 %).
To, že by dítě zařízení používalo na programování, si myslí 12 % respondentů. Většina rodičů, jejichž děti už chytrý telefon, počítač či tablet mají, je přesvědčena, že je děti alespoň zčásti pro potřeby výuky – ať už ve škole nebo doma – využívají. Pouze 11 % si myslí, že je pro vzdělávací účely nepoužívají vůbec.
Graf - Využívání technologií školáky
Průzkum provedla agentura Data Collect na vzorku 500 respondentů.
Zdroj: Microsoft