RIM ve svém prohlášení zdůraznil řadu změn ve vedení, které v kombinaci s propouštěním mají pomoci sladit fungování společnosti a zefektivnit provoz. Cílem změn je podle výrobce zlepšit pozici na trhu pro další růst a ziskovost.
Hlavní personální změnou ve vedení je odchod Dona Morrisona, COO, do důchodu po deseti letech ve společnosti. Na jeho místo nastoupí Thorsten Heins. Výkonný ředitel Robin Bienfait v pozici zůstává, ale přejímá zodpovědnost také za podnikovou obchodní jednotku.
V často kritizované dvojité pozici CEO: Mike Lazaridis a Jim Balsillie nebyly oznámeny žádné změny.
RIM uvádí, že propouštění odstraní nadbytečnosti a zaměří se na nové uspořádání zaměstnanců a růst společnosti. Dotčení zaměstnanci ve Spojených státech budou uvědomeni tento týden, v dalších regionech budou oznámení následovat. Výrobce slíbil, že prozradí finanční dopad snižování stavů v září, kdy oznámí čtvrtletní výsledky.
Pohled analytiků
Rok 2011 byl pro RIM špatný na všech frontách. Podle poslední dat společnosti ChangeWave 4 % respondentů z řad amerických spotřebitelů preferují zařízení BlackBerry, což je minimum od roku 2008.
Jon Arnold, analytik a ředitel Arnold & Associates, uvedl, že by jej nepřekvapilo, kdyby se RIM zaměřil více na spotřební segment. „Vytvořili technologii, která do značné míry ovlivnila trh, a to především korporátní. Ten se však nadále vyvíjel a dozrával až za hranice toho, co BlackBerry v jádru nabízelo,“ uvedl k současné situaci RIMu Jon Arnold.
Originální hodnotou RIMu byla bezpečnost, messaging zaměřený na podniky bez „zbytečností“ jako jsou hry či fotoaparáty. Výrobce nyní čelí podle Arnolda skutečnosti, že spotřebitelé do značné míry ovlivňují kupní rozhodování na podnikovém trhu, jelikož tyto funkce poptávají.
Ačkoliv by se tomu RIM zřejmě nejradši vyhnul, pokusí se více proniknout na spotřebitelský trh, což pro něj bude velmi těžké, dodal Arnold.
Zdroj: IDG News Service