Průzkum společnosti Revolgy odhalil, že stále více českých technologických firem se přesouvá do cloudu – alespoň nějakou část infrastruktury v něm má 84,2 % dotazovaných společností.
Z těch zbývajících pak podle Revolgy zvažuje přechod během příštího roku více než polovina. Nejvíce firmy využívají cloud pro ukládání dat, k zálohám při výpadku firemní infrastruktury a pro hosting firemních interních systémů.
Mezi poskytovateli podle průzkumu vedou Amazon Web Services (52,7 %) před Google Cloud Platform (38,4 %), výraznější oblibě se pak u firem těší ještě Microsoft Azure (29,5 %).
„Cloud již nějaký čas není pouze doménou progresivních startupů, ale přechází na něj i korporáty, které ještě donedávna tento krok z různých důvodů oddalovaly,“ vysvětluje Miroslav Vlasák, CEO Revolgy.
Hlavní důvod? Flexibilita
Revolgy uvádí, že většina firem (75,5 %) měla cloudovou infrastrukturu již od samého začátku. Ostatní měly zpočátku vlastní datacentrum (41,8 %), hosting serverů (34,2 %), tedy jejich pronajímání, a housing serverů (24,1 %) čili umístění vlastních serverů v profesionálním datacentru.
Hlavními argumenty, proč se firmy rozhodly na cloud přejít, byla podle průzkumu především flexibilita (77 %) – tedy možnost snadno vytvářet nová prostředí a instalace. Následovaly nulová potřeba údržby a nákupu hardwaru (65,2 %) a škálovatelnost (57,1 %).
Dalšími důvody byly podle společnosti nulová potřeba údržby a nákupu hardwaru (65,2 %), odolnost proti výpadkům (53,6 %) a cena (27,7 %).
Přechod na cloud není náročný
Z dále rovněž vyplynulo, že firmy s přechodem na cloud neměly zásadní problémy – na škále 1–10 (od nejsnazšího po nejkomplikovanější) hodnotilo průběh implementace čísly 9 a 10 méně než 5 % dotázaných.
Číslem 3, tedy jako celkem hladký průběh, hodnotilo 17,9 % firem. V nadpoloviční většině případů si vystačily čistě s interními zdroji, pomoc u cloudového partnera pak vyhledalo 34,8 %. V ostatních případech (10,7 %), pomohl s implementací přímo poskytovatel.
„Přestože stále více firem přechází na cloud, existují segmenty trhu, kde je jeho implementace pomalejší. Jsou to například bankovní instituce, které velmi důkladně prověřují bezpečnost uložených a posílaných dat,“ vysvětluje Vlasák.
„A stejný problém řeší i technologické firmy. Je proto třeba zmínit, že lídři v čele s Amazonem, Googlem a Microsoftem investují do bezpečnosti obrovské částky a zaměstnávají týmy bezpečnostních expertů, které by si běžná firma nikdy nemohla dovolit,“ uzavírá.
Zdroj: Revolgy